Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zegt de soort hoofdpijn of plaats van de hoofdpijn iets over de mogelijke oorzaak?

Het valt mij op dat ik heel erg verschillende soorten hoofdpijn ken: aan mijn voorhoofd, midden boven op mijn hoofd, bij mijn slapen; stekende pijn, drukkende pijn, etc.

Ik vroeg me af of de locatie en de soort pijn iets zeggen over de mogelijke oorzaak.
Bijvoorbeeld dat hoofdpijn op de ene plek vaak komt door te weinig drinken, de andere door slecht slapen, etc.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het kan veel zeggen over de hoofdpijn, al heb je een te hoge nekspanning dan dan heb je vaak op je achterhoofd hoofdpijn. Maar veder weet ik niet welke plaats met wat te maken heeft
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je voorhoofd of achter de ogen duidt vaak op een voorhoofdholte verstopping cq ontsteking. Vaak een stekende pijn aan één kant van het hoofd duidt op migraine (kan ook soms beide kanten zijn, maar meestal één).

http://www.gezondheidsplein.nl/dossier/9/104/Welke-soorten-hoofdpijn-zijn-er.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding