Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Ongeveer 7% van je hele lichaamsgewicht en dan bij volwassenen gezien. een gemiddeld volwassen weegt 75 kilo dus ongeveer 6 a 6,5 kilogram

Toegevoegd na 1 minuut:
Correctie 5,25 kilogram

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier nog een handige website. Het antwoord kan wat afwijken sommige zeggen 6% andere & en weer andere 8% dus zeg maar rond de 5-6-7 kilogram. Natuurlijk verschilt dit doordat er zoveel verschillende mensen zijn dik dun groot klein zwaar licht

Toegevoegd na 3 minuten:
http://biohelpdesk.blogspot.com/2006/11/re-helpdesk-biologie-menselijk-hoofd.html

Toegevoegd na 5 minuten:
Als je het nog intressant vind om ook van de baby's te weten. Dat is 1/4 deel van hun lichaamsgewicht. Dan zit je dus al gauw op als je een baby van 1 kilo neemt op 250 gram. Reken zo maar uit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik therapie kreeg voor mijn rug sloot deze altijd af door een gewicht eraan te hangen. Dat klinkt heel naar maar dat is het niet. Het doel was tijdelijke verlichting van mijn rug door het gewicht op te heffen. Daar was een gewicht van 8 kg voor nodig. Ik was toen 19 jaar en woog 60 kg. Ik heb een normaal hoofd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar verhouding weegt het meer bij kleine kinderen dan bij oudere kinderen en volwassenen. Maar hoeveel dat dan precies is weet ik niet zeker. Ik heb ooit gelezen dat het 6.5% is bij volwassenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vul een emmer vol met water tot het randje weeg hem stop je hoofd er helemaal in zodat er water uitloopt. En weeg hem nog is ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing