Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Yoga als manier om te ontspannen:wie heeft er ervaring mee??

Ik heb om diverse redenen veel moeite om mezelf zowel lichamelijk als geestelijk te ontspannen.
Dit leid tot diverse klachten zoals stress en vermoeidheid.
Er wordt me ( regelmatig ) yoga aangeraden.
Ik weet het niet...
Ik denk aan zweverige types en acrobatische capriolen!
Wie weet er meer van?!( uit ervaring!?)
Andere tips zijn ook welkom!
Enne..ik weet niet exact hoe dat werkt met die plusjes en minnetjes , maar als je dat belangrijk vind ivm je antwoord :Laat het even weten!
( iets met levels en mogen stemmen ?ik vind het zelf niet belangrijk)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik doe elke week yoga en ik vind het erg leuk om te doen.
Soms zitten er wat oefeningen bij die wat zweverig klinken als ze het verteld, maar als je er eenmaal mee bezig gaat is het toch wel leuk.
Acrobatische capriolen valt wel mee, er zijn veel soorten yoga. Ik doe kundalini yoga, dat is wat meer de klassieke yoga. We doen niet zulke moeilijke poses hoor :P
Soms zitten er meditaties of mantras tussen, dat is soms lastig om op te concentreren, maar ik merk wel dat ik na die tijd altijd heerlijk rustig ben.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je meer vragen hebt, laat het maar weten.
Ik doe 1x in de week yoga, een les duurt 1 1/2 uur.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik heb zelf geen ervaring met yoga. Wel met meditaties. De meditaties van bijv brain sync zijn laagdrempelig. Ik luister er naar in m'n bed, voor ik ga slapen.
Probeer bij spanning diep en bewust naar je buik te ademen, een aantal maal in en uit en je voelt de spanning al wegzakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het idee achter oga zou heel goed kunnen werken!een meisje bij mij op therapie doe t er ook aan voor de ontspanning die ze normaal niet neemt, en daar werkt het goed bij!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het een paar keer een half jaar gedaan. Vlak voor je er heen gaat weet je al dat je lekker gaat ontspannen. En de mensen die je er treft hebben ook al een stukje ontspanning bij zich. Er hangt een sfeer die je vanzelf in je opneemt. De 'zweverige" muziek, en soms de geur van wierrook helpt ook. In mijn gevallen had de lerares een rustige ontspannen stem die je het hele uur vertelt hoe je moet gaan zitten, en bewegen. Alles gebeurt langzaam. En vaak houd je een houding even vast. Als je die dan weer loslaat, voel je de ontspanning door je lijf trekken.
Ook laat ze je "aarden" en kun je je negatieve en drukke (stress) energie de aarde in sturen. Om die kwijt te raken. En daarna kun je proberen positieve energie uit de aarde op te trekken.
Het is goed voor lijf en hoofd.
Probeer het gewoon eens. Als je het niets vind, kun je er altijd nog mee stoppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yoga is echt een aanrader!
Zelf doe ik 'Less Mills Body Balance' op de sportschool. Een combinatie van yoga, tai chi en pilates. Het klinkt inderdaad zweverig maar dit is het zeker niet. Het help me om te onspannen en ik slaap ook dieper en vaster.
Het mooie is dat iedereen dit kan doen, op elk niveau. Ik raad je aan om Yoga of Body Balance te proberen.
Je kan het in een groeples doen, oefeningen op internet zoeken of bijvoorbeeld bij De Slechte een boek met oefeningen hierover halen.
Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik hoorde ook van mensen ja je moet yoga'en, ik houd zelf helemaaal niet van dat zweverige gedoe, maar toen ging ik eens gwn midden in me kamer zitten met me benen overelkaar ogen dicht en gwn consentreren op 'het niets' de vogels buiten, me ademhaling, proberen me spieren een voor een aan te spannen, en toen kwam ik in een soort trans en na een half uur werd ik oppeens 'wakker', dat voelt echt lekker alsof alles weer klopt ;)
(srry voor alle spellings fouten btw)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing