Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie helpt mij aan informatie over een nieuw homeopatisch middel bij PTSS?

Mijn surfkwaliteiten om op internet de betreffende informatie te vinden zijn blijkbaar niet voldoende om te vinden wat ik zoek.

Ik ben niet op zoek naar een eventueel middel, maar naar INFORMATIE over een homeopatisch middel bij PTSS, dat onlangs op de markt gebracht is of waar recent iets over gepubliceerd is.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Voor zover ik weet heeft homeopathie nog nooit bewezen anders gewerkt dan dat 't werkte OMDAT men er in geloofde.
Oftewel: positief denken kan helend werken. Dus je zoektocht zou daadwerkelijk kunnen helpen - maar niet omdat 't middel een bepaalde werking heeft: meer omdat je er vertrouwen in krijgt en daardoor positiever gaat denken. Het is wel bewezen dat van positief denken men gezonder wordt.

Toegevoegd op 22-06-2009 13:22:00
Wiki:
'Homeopathie heeft geen basis in de wetenschap: het gebruik werd in 1994 door de National Council Against Health Fraud bestempeld als kwakzalverij.[6] In een publicatie uit 2006 van UK-skeptics wordt homeopathie een pseudowetenschap genoemd.'

Wiki pseudowetenschap:
'Pseudowetenschap is de benaming voor een stelsel van opvattingen, uitspraken, of handelingen die de toets van de wetenschappelijke methode niet doorstaat maar die door aanhangers toch als wetenschap wordt gepresenteerd of dat insinueert.'
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Homeopatie werkt volgens het principe, dat je lichaam zelf een ziekte bestrijdt. Ze maken een extract uit oa.planten, dat je een tijdje in moet nemen, zodat die de tijd geven aan je lichaam om terug te vechten. Je onderdrukt dus niet de symptomen, zoals in de traditionele medicatie. Je moet alleen even uitkijken, of, als je ook traditionele medicijnen neemt, die nog wel evengoed werken, als je ook homeopatische middelen gaat gebruiken.
Dat soort informatie hebben ze in de drogisterijen zoals Etos en DA, die ze verkopen. Wél even naar vragen, dus.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik hoop dat je voor de behandeling van een PTSS niet vertrouwd op homepathische middelen.

PTSS is een ernstige aandoening waarvoor ik een ieder die hier aan lijdt ten zeerste adviseer professionele hulp te zoeken in de vorm van (psychologische/psychiatrische) therapie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik kan je wel helpen met leren zoeken op internet.

Zelf gebruik ik daarvoor o.a. Google maar ook Copernic.com Copernic heeft een programma waarmee je verschillende zoekmachines kunt onderzoeken. Dus gelijktijdig meerdere zoekachines dezelfde vraag stellen.

Het is ook in legale Freeware te krijgen, dus...

Blijf kritisch, goed als basis houdig op internet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing