Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Eten kinderen in bij co-ouderschap gezonder of juist ongezonder dan andere kinderen?

De kinderen zijn maar de helft van de tijd bij de vader en de helft van de tijd bij de moeder. Zouden de ouders denken dat ze bij de ander al zo slecht eten en daarom erg gezond koken of zouden ze denken dat ze bij de ander al wel gezond eten en daarom vooral lekker (friet, pizza, macaroni) en dus ongezonder koken?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit zal van ouder tot ouder verschillen. In mijn pedagogisch werk is mijn ervaring dat kinderen die alleen maar om het weekend bij hun vader zijn, in dat weekend veel fastfood krijgen. "Ik was bij mijn vader en toen ben ik naar Mac Donalds geweest!" Dit is voor mij een vaak gehoorde zin.
Voor een keer geeft dit uiteraard niet. Maar beide ouders zijn en blijven verantwoordelijk voor het kind en dus ook voor hun voeding.

Overigens zijn er ook heel veel kinderen van getrouwde paren die veel te vaak fastfood eten, te veel snoep, cola en chips krijgen. Dus in wezen denk in dat het niet veel verschilt. Er zijn binnen de hele opvoeding ouders die hun kinderen bewust' opvoeden en er zijn ouders die vooral doen wat makkelijk is.

Ik neem aan dat je als ouder ook wel aan de kinderen vraagt wat zij bij de ex-partner gedaan en gegeten hebben, dus op die manier kun je nog een beetje grip op de voeding van je kinderen houden. En... als je denkt dat het niet helemaal goed gaat, is communiceren het enige.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@ruth: Ik zelf zorg ervoor dat het gewoon zo over de week verdeeld is als het vroeger was toen ik ze nog iedere dag eten gaf. Dus 1 keer friet, 1 keer pasta en verder veel groente, aardappels en rijst. Sommige weken is het wel wat meer makkelijk eten, maar dat komt dan door tijdgebrek. Ik weet dat mijn ex ook heel bewust zijn best doet om gezond te koken. Maar ook hij zal 1 keer per week frietjes maken en zeker ook een keer pasta. Het is voor de kids net als het altijd was. (wat eten betreft dan toch.)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+1 trouwens
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@Lampje. Dit is jammer, want het is heel belangrijk dat ouders van kinderen blijven communiceren. Ze moeten het belang van het kind voorop stellen.
@Dounja. Volgens mij houden jullie het belang van het kind goed in het oog.

Andere antwoorden (3)

Ik kan me goed voorstellen dat kinderen dan iets meer verwend worden ja, maar de mensen die ik ken met een co-ouderschap verzorgen hun kinderen goed, ze krijgen normaal te eten, moeten vroeg naar bed, etc..

Ligt dus helemaal aan de ouders volgens mij

Toegevoegd op 21-06-2009 17:10:41
BTW, Macaroni hoeft toch niet ongezond te zijn. Als je er een halve kilo kaas opgooid, ja dan wel..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk ook dat hier geen algemeen geldend antwoord op is te geven; hangt van de ouders, de kinderen en de situatie af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij mij was dat wel zo ik mocht nooit naar de mcdonalds etc omdat gedacht werd je krijgt bij de ander al zoveel ongezonde dingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding