Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb cvs, daardoor kan ik niet tot nauwelijks inspanning hebben maar hoe val ik wel af of word ik niet nog dikker?

Ik kan dus niet sporten en uit verveling eet ik soms meer dan ik nodig heb, ik ben zo bang dat ik over een half jaar super dik ben!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
586

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hallo ,
CVS is een naar aandoening die nooit weer weg zal gaan.
Je kunt depressief worden en door weinig activiteiten ( vervelen) kunt je snappen naar extra voeding.
Uit ervaringen heb je als je CVS hebt veel nodig omdat je lichaam aan geeft ik ben moe, ga aub niet na 20:00 uur nog wat nemen want dat zijn de vet makers.
Neem je rust alleen je lichaam heeft wel af en toe beweging nodig.
BV ook uit ervaringen: ga eens 1st week 2 maal 15min wandelen, als je thuis bent neem je direct een glas water en ga je ff liggen( en in je hoofd zeggen , dit heb ik ff gedaan , geeft me voldoening)

Als je dit 4 weken volhoud dan kan je het opbouwen naar 2 maal 20 min of 3 maal 15 min in de week.

Hoop je genoeg hebben geïnformeerd en anders terug beantwoorden!

GR HIL
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als je verder gevarieerd eet en gezond kan het geen kwaad. Zoals als je honger hebt een appeltje nemen is beter dan een zak chips open trekken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je een leuke hobby?
hou je bijv. van tekenen. ga tekenen. uit verveling ga je eten, dat is ongezond! mijn moeder is zelf een personal trainer, dus ik weet er alles van. ga iets leuks doen, maar waar je wel van afvalt. als je een WII hebt bijv. kan je met wii fit plus heel veel bereiken. daar kan je hoelahoepen of snowboarden. je valt dan kilo's af terwel je lol hebt!!!

Toegevoegd na 46 seconden:
en in plaats van snacks eten, neem misschien een mueslireep ofzo :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beperking in het bewegen.
Dan moet je het elders zoeken. Het eten zelf.
Stop met koolhydraten. Desnoods met een diëtiste voor de begeleiding. Van alleen groenten en eiwitten en later beperkt koolhydraten blijf je op gewicht of val je wat af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weinig koolhydraten is tegenwoordig de hype, maar is op de lange termijn helemaal niet gezond. De niet-hypegevoelige gezondheidsinstanties raden juist aan om meer dan de helft van je calorieën uit koolhydraten te halen.
Door je chronische aandoening is het misschien niet mogelijk om te sporten, maar een wandeling van een half uurtje per dag moet kunnen lijkt mij..vraag anders aan je huisarts wat voor inspanning je mag/kan doen...

Zorg dat de verveling niet zomaar (vr)eetbuien opwerkt wat daar wordt je niet vrolijker van, kijk om je heen er zal vast wel iets te doen zijn bij jou in de buurt, je moet er wel wat moeite voor doen, want het komt niet naar jou toe!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn natuurlijk wel kleine dingen in beweging die je kunt doen, zoals fietsen met alleen van die trappers op een standaardje. Te koop bij blokker, je kunt dan gewoon zitten in een stoel en rustig fietsen met je benen. Alle beetjes helpen toch?? En verder als je iets lekkers wil, kies zo'n voor vet en suikerarme snacks!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ding van de Blokker klinkt interessant, nog nooit van gehoord. Weet je hoe zoiets heet en in wat voor soort prijsklasse het valt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of welk merk het is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://diversen.marktplaats.nl/zorg-verpleegmiddelen-en-hulpmiddelen/410531359-kettler-fietstrapper-fietsen-vanuit-de-stoel.html Die van blokker kan ik zo gauw online niet vinden, ze staan in de winkel!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cool, dankjewel!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding