Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel mensen zijn er in Nederland met de 2e teen langer dan de grote teen ?

Ik heb dit zelf en heb het ook wel gezien bij mensen buiten mijn familie.
Is dit abnormaal ?

En heeft het enig nut misschien om een langere 2e teen te hebben.

Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Hoi, dit heet ook wel een Griekse Voet. Sleschts 10% volgens wikipedia.

Wellicht kan je er met lotgenoten over doorbabbelen op het Viva Forum

http://forum.viva.nl/forum/list_messages/24095

Toegevoegd op 21-06-2009 00:58:32
Het is beslist niet iets om je medisch druk over te maken. Een minderheid heeft het. Wees er trots op.

Toegevoegd op 21-06-2009 01:13:31
Ik lees trouwens dat het gezien werd als schoonheidsideaal tot de Renaissance.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

ik heb het niet, vandaag zat mijn man mijn voeten nog eens nader te bekijken en zei dat ik er maar blij mee moest zijn. aflopend in lengte en geen bot/ader voeten. maar zoals jullie konden lezen in mijn vraag wel een bult. :D
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Hoi, hoi, hoi, ik behoor dus tot die 10% (volgens Wikipedia). Mijn 2e teen is een flink stuk langer als mijn grote teen. Er wordt ook wel een gezegd dat mensen die dit hebben, extra intelligent zijn. Vergeet het maar, want ik heb er nooit mijn voordeel mee kunnen halen.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ik heb dit ook.

Ik weet nog dat ik als kind voor het eerst echt naar andere voeten keek. Toen viel me op dat bij veel mensen de grote teen niet alleen dikker, maar ook echt langer was dan de tweede teen. Ik vond dat heel vreemd, zo'n rare driehoek - dat is bij je vingers toch ook niet zo?

Nadeel is wel dat mijn andere tenen nu krom zijn. Vroeger had je als kind niet veel te vertellen. Bij het kopen van nieuwe schoenen bepaalde de verkoper wel hoe groot je schoen moest zijn. Er moest een bepaalde ruimte zijn tussen je tenen en de voorkant van je schoen, zodat je nog een beetje kon groeien.

Die ruimte bepaalde de verkoper door op de schoen te drukken, en zo te voelen waar de grote teen eindigde. Als er een halve centimeter tussen de grote teen en de voorkant van de schoen zat, was het goed.

Tja, bij mij zat de tweede teen dan al tegen de voorkant van de schoen aan. Tegen de tijd dat de grote teen ook de voorkant raakte, en ik dus nieuwe schoenen kreeg, stond de tweede teen al krom.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ik heb het ook, maar ik had geen flauw idee dat dit zo anders was bij anderen. Je hebt me dus iets geleerd!
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Bij mij links wel en rechts niet...

Wat wil dat dan zeggen?

Abnormaal zal dat niet zijn hoor...
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Grappig dat ik deze vraag vond. Ik heb me een tijd bezig gehouden met tenen lezen..Ik heb mijn boekje er op nageslagen. De tweede teen aan de linker voet staat voor gevoel en aan de rechterkant voor wens en verlangen. Om meer te willen "lezen"moet je de teen zien. Tenen staan naar binnen of naar buiten gericht , is hij mooi recht of krom.Zitten er bobbels op? Zo kun je de tenen lezen. Er zijn, ook in de bieb, hele leuke boeken over. En het grappige is , dat deze theorie meestal klopt.
Nu het weer zomer is "moet" ik altijd naar de voeten kijken, vooral als je bij de kassa in de rij staat. Leuke bezigheid om je niet te ergeren als je moet wachten ;)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing