Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie heeft er wel eens een 'slaaponderzoek' gehad en hoe heb je dat ervaren?

Zo'n speciaal onderzoek waarbij je een nacht in het ziekenhuis 'logeert' en er tijdens de nacht diverse registraties plaatsvinden, zoals hersenactiviteiten, het stokken van de adem (apneu's), hartritme en nog veel meer.
Hoe heb je dat ervaren? Kon je eigenlijk wel slapen met al die apparatuur aan je lijf?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ik heb er in mei een gehad. Het gekke alleen is dat ze dat hier niet in het ziekenhuis zelf doen, ze laten je eerst langskomen om alle apparatuur aan te sluiten en de volgende dag mag je terugkomen om het terug te brengen, je slaapt dan dus in je eigen bed.

Ik heb wel wat moeite gehad met slapen met al die sensoren en het meetapparaat als zodanig, de volgende morgen had ik hoofdpijn, maar dat kan ook ergens anders van komen natuurlijk.

Wat me vooral is tegengevallen is dat het nu anderhalve maand geleden is en ik de uitslag pas volgende week te horen krijg. Het gaat natuurlijk om een hoop data die na zo'n 24-uurs meting is verzameld en die zal geanalyseerd moeten worden lijkt me, maar om daar nu zo lang over te doen, dat vind ik nogal wat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
shit will always backfire holmes
(PLUS 1)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb zo'n onderzoek drie keer gehad en de laatste keer werd me verteld dat ik dat ook thuis mocht doen, maar dat lijkt me helemaal niet prettig en heb weer voor het ziekenhuis gekozen. En ja, 't duurt even voor je de uitslag hoort, maar bij mij was dat een kwestie van enkele weken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik had de uitslag binnnen een week...!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja ik hoor wel van meer mensen dat het bij hun hooguit een week of 3 geduurd heeft voordat ze de uitslag binnen hadden, ik denk dat ze het in mijn ziekenhuis vrij druk hebben met dit soort zaken of zo.

Andere antwoorden (4)

Nog nooit maar het lijkt me wel leuk om een keer te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik persoonlijk niet, maar mijn vrouw heeft dit ca. 3 jaar geleden ondergaan. Alleen kreeg zij alle apparatuur mee naar huis (+ beschrijving), want voor zulke geintjes houden ze je hier niet in het ziekenhuis. Ze zat vol met zuignappen en allerlei draden die op allerlei kastjes werden aangesloten. Het zag er heel vreemd uit en ik moest er niet aan denken dat ik op die manier zou gaan slapen. Ze heeft wel enigszins onrustig geslapen (alleen het idee al doet je anders slapen), maar wel een volledige registratie op de apparatuur.
Eigenlijk stelt het niks voor, maar je hebt alleen wat ongemak voor een nacht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb dat gehad. Het was vervelend, omdat alles vastgeplakt zat en je kon je hoofd nauwelijks nog bewegen. Slapen ging slecht.

Daarnaast ook nog anderhalf uur, in het ziekenhuis, onder narcose geslapen. Maar daar weet ik niets (meer) van. Ik zie de narcotiseur nog de naald erin steken en binnen een paar seconden was ik weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Na eerst 6 keer bij een slaapdeskundige op de slaappoli geweest te zijn en me alles verboden werd voor het slapen heb ik dit onderzoek gehad. Dit was eind 2006. IK moest toen een nacht blijven, werd 's middags aangesloten op alle apparatuur, ik leek wel iemand uit een science fiction film met al die draden op mijn kop en noppen op mijn borst. Ik werd er gek van maar toen het uiteindelijk tijd was om te gaan slapen was ik er wel aan gewend (daarom sluiten ze je dus 'smiddags al aan). Ik werd ook gefilmd omdat ik last heb van onrustige benen en ze wilde kijken of dat mijn slaap ook zou beïnvloeden. Ik heb echt heel weinig geslapen, niet meer en niet minder dan thuis. Na een week kreeg ik de uitslag en de neuroloog vroeg me of ik enig idee had hoeveel uur ik had geslapen. Ik zei ongeveer 3 uur en het was 3 uur en 17 minuten. Dus ik zat er behoorlijk dichtbij. De neuroloog vertelde me dat ik ondanks de korte slaap wel vast sliep en dat het dan niet zo erg was dat ik zo weinig sliep. (heel vreemd) Ik heb er verder nooit meer iets mee gedaan. Het is zoals het is en ben gewoon een slechte slaper, het zit in de familie.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je wordt 's middags aangesloten omdat dat gebeurt door personeel dat om 17:00 uur naar huis gaat.
Maar des te beter dat ze niks ernstigs gevonden hebben.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image