Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Groeien je voeten als je te grote schoenen hebt?

Ik heb echt al jaren te grote schoenen gekocht, wist ik veel, ik was nog een kind. Maar nu zegt mijn moeder dat daarom mijn voeten zo groot zijn geworden, omdat ik altijd te grote schoenen had. Mijn maat is nu 41/42 ligt eraan welk merk schoenen.
Is dit waar?

Toegevoegd na 16 minuten:
En kan je je voeten weer laten ''ontzakken''? Zoja, hoe?
Plastische chirurgie, geen probleem voor mij zolang het daarna ook goed is.
Geen schoenen kunnen kopen en je voeten verbergen omdat mijn klasgenoten er anders opmerkingen over maken is een grotere ramp dan plastische chirurgie.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik denk niet dat ze erdoor groeien. Daar is groeihormoon voor nodig. En dat maak je zelf aan. Is genetisch bepaald hoe groot je voeten worden. Maar misschien zijn ze door de extra ruimte wel wat uitgezakt. Waardoor ze iets in grootte toegenomen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je voeten kunnen wel inzakken wanneer je geen goede steun aan je voeten hebt. Dit kan ervoor zorgen dat je voeten "groter worden" en je inderdaad dus een grotere maat schoenen moet kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik denk van niet. En maat 41/42 is normaal hoor, ik ben een jongen van 14, bijna 15, en ik draag al maat 42, meeste leeftijdsgenoten hebben zelfs grotere maten. Een vriend van me is 15, halfjaar ouder, die heeft maat 46.
Het is alleen niet goed voor je voeten, omdat je voeten goede steun nodig hebben. Als je een goede steun aan je voeten hebt, heb je minder kans op o.a. rugklachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maatje 41/42 ??? Dat is niet groot, ook niet voor een meisje, tenzij je net 11 of 12 bent. Maar jouw voeten zijn al uitgegroeid denk ik, aangezien je al jaren zelf je schoenen koopt.
Persoonlijk moet ik niet aan plastische chirurge denken. En ik weet waar ik het over heb, vrouw met mt 44-46, afhankelijk van soort en merk. Bij mij ligt het aan mijn grote teen. Die doet z'n naam eer aan...Theoretisch zou je daar een stukje vanaf kunnen halen, dan had ik een beter verkrijgbare en goedkopere maat gehad. Maar dan moet je wel opnieuw leren lopen, naast alle andere risico's.
Het is nu eenmaal zo, als iemand meent grappig te moeten zijn ga ik er meestal gewoon in mee. Of ik drijf bij voorbaat de spot met mezelf.
En schoenen kopen in jouw maat kan prima, alle bulkwinkels hebben ze. Mogelijk zijn ze gewoon uitverkocht. Ikzelf kijk of op de herenafdeling, voor winterstappers. Anders toch maar 's een speciaalzaak. En die zitten door het hele land, google helpt.
Maar ik denk niet dat je voeten doorgroeien als er beschikbare ruimte is, zoals je tong dat wel doet. Je tong is een spier, je voeten niet.
Je voeten weer laten krimpen lijkt me ook niet echt wat. Beletten verder te groeien kan wel, maar dat heeft zeer vervelende consequenties. Kijk maar naar die chinese meisjes met ingebonden voetjes, die kunnen amper fatsoenlijk lopen. Gelukkig voor mij ben ik niet daat geboren, ik was er vast een letterlijk "waardeloos" meisje geweest.

Maar eerlijk is eerlijk: als ik had mogen kiezen, had ik liever jouw maatje gehad.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik zag net dat je een meisje van 15 bent, volgens mij had ik toen (30 jaar geleden) mijn voeten al groter. Maar grappig dat jij vindt dat jij "rare tenen" hebt, met de tweede teen groter. Ik krijg ook vaak te horen dat ik rare tenen heb, met de dikke teen groter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je voeten groeien alleen onder invloed van het groeihormoon. Voor wat betreft passende schoenen, ik heb zelf maat 42 en kan heel goed slagen bij Van Haren, Bristol, Shoe outlet, Schoenenreus. Nu moet ik wel bij vermelden dat dit in Rotterdam is. Een kennisje uit Den Haag komt speciaal hierheen om schoenen te kopen omdat ze in Den haag geen tot weinig keus heeft.

Maar er zijn genoeg winkels die best ver gaan in de maatvoering, dus niet wanhopen en zeker niet aan laten opereren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing