Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar krijg je gegarandeerd hoofdpijn van?

behalve van een kater.
ik heb het met veel zon en lawaai.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
3.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een van de meest voorkomende hoofdpijnen, is toch wel spannings hoofdpijn.
Als er iets in je omgeving niet naar je zin is, ga je er dan druk om maken en dan ontstaat er spannings hoofdpijn.
Te veel licht , te veel direct zonlicht, geeft ook vaak hoofdpijn. Misschien iets mis met je ogen?
Als je er op gaat letten, dan geeft je lichaam zelf al aan wat niet goed voor je is.
Verders kan hooddpijn door heel veel oorzaken komen, maar altijd weer zijn het signalen dat het ergens in je lichaam niet goed gaat.
Dus nooit zo maar een pilletje slikken, maar probeer te ontdekken waar het vandaan komt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (26)

Geen raampje open in huis en dan de verwarming te hoog zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Van mijn moeder, en van school.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Stress. Of juist de rust in het weekend, na een week stressen.
En kaneel, daar krijg ik migraine van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hoe zo je moeder?
"Droge lucht" (zoals in een kantorencomplex).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Blauwe brieven op de mat!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zweetlucht, echt daar krijg ik binnen een paar minuten hoofdpijn van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eigenlijk hoort een zweetlucht gewoon bij de mens, hoe kan je dan van de mens hoofdpijn krijgen?
Of erger je heel erg aan de zweetlucht?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tja dat weet ik ook niet, als ik iemand met een zware zweetlucht reuk, krijg ik gelijk hoofdpijn.
Kan het niet verklaren, maar heb het al jaren..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind zweetlucht niet heel prettig, maar ik word er niet ziek van. Met parfum is dat anders. Niet direct hoofdpijn, maar wel heel erg beroerd. (Misselijk, vieze smaak in de mond , speekselvloed, algeheel beroerd gevoel).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien een allergische reactie?
Stress en gezeur, of van dat overloze ge-ouwehoer (ik heb daar zelf ook een handje van, maar daar bezorg ik dan anderen hoofdpijn mee).
Vertragingen met de trein helpen ook niet echt, dat ding-dang-dong-deuntje geeft bij mij na een keer of 10 een soort pavlov-reactie voor hoofdpijn (stress dus ook)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Te weinig slaap en een benauwde omgeving (verwarming te hoog en weinig ventilatie).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
geluid van krekels
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb een bril nodig, maar geen tijd om naar de opticien te gaan. Dus heb ik af en toe wel hoofdpijn.

Voor de rest, veel lawaai, of erge warmte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vanmiddag toen het brandalarm werd getest, de zoemer zit een paar meter links achter mij. Na verloop van tijd wordt dat erg vervelend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
schoollessen die net even iets te saai zijn en dan al moe zijn en ook nog eens in een hieper-active klas zitten die door elkaar gaan schreeuwen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je langere tijd dingen doet tegen je eigen wil in...

En als je emotioneel bent en je laat het niet toe, je weigert eraan over te geven...

In beide gevallen krijg je hoofdpijn, op den duur...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De kamer van de secretaresses - die stoken hun kamer enorm heet. Toen ik voor het eerst naar binnen kwam, dacht ik dat de verwarming defect was, en op hol was geslagen. Zij vonden het lekker, ik krijg van zo'n soort hitte subiet hoofdpijn.

Tweede hoofdpijnveroorzaker: sigarettenrook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Van zware housemusic in een rookbad van sigaretten, wiet en drank.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nooit hoofdpijn van gehad, me wel goed vermaakt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zou ik toch naar en ander soort feestjes gaan denk ik....
Van chemische luchtjes waar vrouwen zich graag mee besproeien en after shave waarvan mannen denken dat ze dan lekker ruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hoofdpijn niet ; ziek zwak en misselijk wel.
als het de ene dag warm is en de dag er na koud is of andersom
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Stress, vermoeidheid en opgekropte emoties doen het goed hier.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gegarandeerd 2 dagen voor mijn menstruatie. En dat is niet zomaar wat hoofdpijn maar echt van het type beukhamer. De volgende dag is het weg, en de dag erna word ik ongesteld.
Kan ik de klok op gelijk zetten, al 35 jaar...helaas.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat zegt de dokter? Niet iets aan te doen? 2e opninie?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb het geaccepteerd als 'niets aan te doen', en mijn huisarts ook.
Maar misschien heb je wel gelijk en moet ik er nog eens een stapje verder mee gaan...bedankt!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Probeer eens Moederkruid, te koop bij de natuurwinkel of apotheken die homeopatische middelen verkopen( kom even niet op de naam)Heeft mij echt geholpen, maar geef het wel even de tijd.
Als ik mijn kop stoot en van hele hoge piep tonen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Van alcohol en te weinig slaap.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Warmte, helaas. Thuis heb ik dat nog wel redelijk onder controle, maar bij anderen of op openbare plaatsen helaas niet. School spant daarbij de kroon; bij 19 graden springt de verwarming al op solderen, en 18 is voor mij eigenlijk het maximum. Helaas moet ik er veel zijn, maar hoofdpijn is gegarandeerd, na een minuut of tien al. Vantevoren paracetamol slikken helpt nauwelijks ; de pijn is minder, maar de wazige wattenkop blijft, urenlang.
Ik heb gewoon medelijden met die kinderen die niets te kiezen hebben. Ik stuur ze gewoon jaarrond in zomerkleding naar school ; truien, vesten , maillots en dikke broeken zijn echt voor thuis. Mijn jongste heeft er gelukkig minder last van, maar met mijn oudste was het minimaal wekelijks raak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Van een paar van mijn collega's. Altijd janken om niks!

Toegevoegd op 20-06-2009 09:24:12
O ja! En van een te lage suikerspiegel!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je geen last hebt van allegie, geen last hebt van Astma, geen last hebt van te weinig zuurstof, geen last hebt van te veel prednison slikken, en twee paracetamolltjes je niet meer baten. Zijn er nog twee hoofd items over namelijk te hoge bloeddruk maar meestal te weinig rust. Jouw pijn is koppijn en je zal je moeten afvragen waardoor. Een druk gezin managen te veel op je werk, familie problematiek, relatieproblemen, het niet zien van de zin in leven. Schrijf alle prikkelen maar op en kruis ze aan, overdenk tijdens een wandeling in de zon en wind (zuurstof en vitamine D ) Hoe je het anders gaat doen. Geen kopzorgen geen hoofdpijn zullen we maar zeggen. Sterkte Addy
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik krijg hoofdpijn als ik te weinig vocht binnen krijg, ik drik zeker elke dag een liter of twee, maar meer.
gewoon water, cola (light), koffie ed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Van een te hard kussen. Dan krijg ik pijn in mijn nek, net aan de schedelrand, waar ik dan behoorlijke hoofdpijn van krijg.
Of als ik tè veel heb gedaan ( oververmoeid) die dag dan heb ik 2 á 3 dagen migraine de dag erna.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding