Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb ik gyno??

Hoi ik train sinds 1 jaar best intensief in de sportschool en dit bevalt mij best goed. Nu heb ik vernomen dat mijn tepels een beetje zijn gaan hangen en zacht aanvoelen en wijder zijn geworden dan ze waren. Ik ging even wat oude vakantie foto's bekijken en toen wist ik het zeker dat ik het niet verbeelde ik heb hier even wat foto's ik voel niks hards erin zitten ofso. Ze staan ook niet puntig maar gewoon plat en het lijkt net of ze een klein beetje vettig zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Gyno of gynecomastie komt inderdaad best regelmatig voor bij mensen die overgewicht hebben of klooien met hormonen. Als het in de puberteit onstaat gaat het vaak vanzelf weer over omdat hormoonspiegelingen dan de oorzaak zijn, maar voor de zekerheid zou je langs de huisarts kunnen gaan.

Op de foto -waar helaas niet je hele lichaam op staat - lijk je me overigens ook niet echt heel erg afgetraind/droog/mager. Het zouden dus ook gewoon 'vetborstjes' kunnen zijn.

Voel je een hard schijfje onder je tepel, dan is het zeker nodig dat er nader naar gekeken wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
afgezien dat ik geen betekenis van gyno kan vinden kan het verstandig zijn om de oorzaak hiervan vast te stellen door de huisarts.

kan zijn.....als jij niet iets meer of iets anders hebt gebruikt dan een verantwoord trainingsschema.

zou het vooral even laten checken vanwege de duidelijke asymmetrie (tenzij je buik ook wat is opgezet door vocht, in dat geval zal het voor je huisarts duidelijk kunnen zijn wat de oorzaak is en jij dus vraagt naar een bekende weg waardoor je het antwoord op de vraag weet waarom dit zo is)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing