Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn matrassen zijn iets te smal en daardoor lig ik steeds in die tussenspleet. Wat kan ik hier tegen doen en hoe kan om dat voorkomen??

None

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt over beide matrassen een dun topmatras leggen.
Dan kun je de beide matrassen als een groot bed opmaken.

Als het om twee bedden gaat:
Staan de bedden wel stevig tegen elkaar?
Schuif dan de matrassen ook stevig tegen elkaar en bind er een flink stuk stevig elastiek om heen.

Andere optie is een matrasvulstuk gebruiken, zie afbeelding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Het beste is om een topper te gebruiken en dan voel je de scheiding tussen de matrassen niet meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kan je een soort van verdikking aan de zijkant of in het midden van de matrassen leggen wat voorkomt dat ze steeds verschuiven? Bijvoorbeeld een opgerolde deken of iets dergelijks? of je doet over beide matrassen een hoeslaken van het formaat twijfelaar, zodat ze wat beter bij elkaar blijven zitten?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een matrassenvulstuk.

http://www.postordershop.nl/Wonen-Slapen/Slaapkamer/Matrassenvulstuk.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eén groot matras kopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van mij een plus hoor, ik heb dat hele gedoe van op verschillende matrassen slapen nooit begrepen. Wij hebben inderdaad dus gewoon één groot matras.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, als een van de twee erg ziek is, met zweten en woelen en wat dies meer zij, is het wel prettig als je een beetje apart kunt liggen ook met ieder z'n eigen dekentje....
bij ons was dat ook zo, ik heb op de duur een hoes gekocht voor twee matrassen. was wel wat bang dat we dan opnieuw elkaar zouden wakker maken, maar dat valt reuze mee.
natuurlijk kan deze oplossing niet als je twee aparte verstelbare lattenbodems hebt. in dat geval zie ik niet echt een oplossing, een topper gaat dan ook mee schuiven als er één zijn lattenbodem omhoog of omlaag zet tov de andere...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
had ik ook ooit, ik had nog nooit van een topper gehoord.
ik heb toen tapijttape gehaald, en op de matrassen geplakt, en toen tegenelkaar op de lattenbodem geplakt.
werkt prima, als je de matrassen moet keren haal je de oude tape er af, en plakt er nieuwe stukken tape op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
matras topping halen of zo'n ding wat je tussen die gleuf doet tussen de 2 matrassen in ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een tweepersoonsbed kopen.
of een matras vulstuk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding