Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

dit is zowiezo een vrouwenkwaal, voeten van vrouwen schijnen meetbaar kouder te zijn dan die van mannen (al ken ik ook een paar vrouwen die midden in de winter blootsvoets in huis lopen, brrrrr).

Het heeft natuurlijk met de doorbloeding te maken, maar dat is al gezegd.

Je schrijft "wat ik ook doe" maar heb je al eens geprobeerd: een warm kruidenvoetenbad voor het slapengaan, oefening om je voeten flink warm te maken, bijv 200x van je hielen naar je tenen rollen, en evt een paar dunne sokken (doet wonderen bij mij, midden in de nacht doe ik ze uit omdat ik zulke warme voeten heb)

o ja, en hoe gek het ook klinkt, als je overdag een uurtje op blote voeten loopt, (ja ook nu) heb je ook minder last
amigo
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Doordat je ligt verbruik je minder energie. Daardoor wordt de bloedcirculatie minder. Je handen en voeten zijn de uiterste ledematen en koelen daardoor het snelst af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wellicht heb je niet zo'n goede doorbloeding. Rook je? Dat kan een reden zijn voor koude voeten, want het heeft effect op de doorbloeding van je voeten. (vaatvernauwing).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien een slechte doorbloeding; een lekker warme douche voor het slapengaan kan helpen, en anders een (niet al te hete!) kruik - anders blijf je zo lang wakker liggen door die koude voeten :/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing