door wat komt hardlijvigheid?
mijn stoelgang was altijd normaal, maar nu is het een echte marteling. ik vraag me af wat hiervan de oorzaak is en wat ik eraan kan doen. geen zin om telkens een half uur op toilet te zitten, heb trouwens ook vernomen dat persen niet zo gezond is.
Toegevoegd na 47 minuten:
ik eet veel vezels, maar idd is mijn eetpatroon wat veranderd. heel vroeger at ik gewoon meestal veggie met veel groenten en niks geen snoep e;d.
toen heb ik mijn vriend leren kennen en automatisch ben ik meer gaan snoepen (vooral taartje op zondag, koekjes tussendoor...). hij at ook vlees waardoor ik soms mee vlees at. ik lust wel vlees en ben geen fanatieke veggie, maar ik at dus meer vlees dan voordien.
sinds enkele weken ben ik op dieet en terug gestopt met snoepen dus, en eet nauwelijks vet. ik eet ook weer veel minder vlees nu.
drinken daar moet ik idd op letten, heb overdag geen dorstgevoel. eet wel veel soep etc. maar zelden water (jakkie), wel thee en (namaak)koffie.
mssch ook belangrijk: zwaar ongeval gehad met even zware operatie aan mijn darmen (in 2007) maar toch... ik heb nu pas last van hardlijvigheid dus heeft er wellicht niet veel mee te maken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.