Wat te doen aan 'stil' geluid...
Mijn vader heeft last van stil geluid, vooral thuis, in de nacht. Mijn ouders zijn zelfs al verhuisd, omdat het meetbaar was in de woning waar zijn woonden, maar het viel binnen bepaalde normen van geluid, dus daar werd niets aan gedaan. Na de verhuizing ging het lange tijd goed, maar nu is het er weer.
Hij heeft toen al van alles geprobeerd, van zacht muziek aan, als tegengeluid tot oordoppen. En nu hebben ze zelfs betaald voor rubber doppen voor een apparaat beneden bij de kantoren onder de flat, voor een installatie, waarvan ze dachten dat het geluid daar vandaan kwam.
Wie heeft tips? Alles is welkom. Het stil geluid zit niet tussen zijn oren, dat is zeker. Maar waar de oplossing vandaan moet komen? Misschien wel daar.
Hij is vanaf zijn 18e aan 1 oor doof en weer verhuizen is eigenlijk geen optie. Maar doordat hij in zijn slaap er last van heeft, zelfs als hij er niet wakker van wordt, dreigt hij er depressief van te worden.
Toegevoegd na 1 uur:
Reactie op eerste antwoord ook maar even hier:
yoka71
Tinnitus is het dus niet, of niet sec, want het is geluid dat er wel is. Als ik heel goed luister, dan hoor ik het ook. En het is ook meetbaar.
En ja huisarts, KNO, psycholoog, allemaal gehad. Een betere psycholoog zou misschien nog wel kunnen helpen in het omgaan met…