Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kunnen rimpels als je je levenstijl veranderd verdwijnen of minder zichtbaar zijn?

Ik ben 23 en heb al zoveel rimpels onder mijn ogen en naast mijn ogen.

Ik rook dagelijks sigaretten en wiet, eet slecht en drink weinig water, ook sport ik niet en heb ik een verstoorde slaapritme.

Als ik dit allemaal aanpak verdwijnen de rimpels dan of is het zo dat als ze er eenmaal zijn ze blijven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je dit allemaal aanpakt zullen de rimpels die je hebt niet verdwijnen.
Maar ze zullen wel een stuk minder zichtbaar worden.
Door gezonder te leven zal de conditie van je huid ook een stuk gezonder worden, betere doorbloeding, betere vochthuishouding.

In een soepele gezonde huid zullen rimpels minder opvallen en zullen er minder snel nieuwe rimpels verschijnen.

Het heeft ook met aanleg, je genen, te maken en daar kan je niet zo veel aan doen.
Maar als je die aanleg hebt en als je zo doorgaat, met deze levenstijl, kan je er op je 30ste uitzien als een oud vrouwtje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik vrees dat rimpels in principe blijvend zijn, of je zou flink in gewicht moeten aankomen.
doordat je dan een voller gezicht krijgt, kunnen de rimpels minder prominent zijn.

wel krijg je bij een gezondere levensstijl een gavere huid en een frissere uitstraling, waardoor de rimpels minder zullen opvallen.
(Lees meer...)
Rieneke1
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
ja, ik ben bang van wel.
Bepaalde stoffen in tabaksrook kunnen de afbraak van bindweefsel in de huid bevorderen waardoor het zijn elasticiteit verliest. Hierdoor ontstaan vroegtijdig rimpels en plooien in de huid. Mensen die 15-20 sigaretten per dag roken hebben een huid die gemiddeld net zo veel rimpels vertoont als niet-rokers die 20 jaar ouder zijn. Er treedt dus een versnelde veroudering van de huid op. Bij mensen die tijdig stoppen met roken verdwijnt deze voortijdige veroudering gedeeltelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ontnuchterd, maar waar. Toen ik gestopt was, zag ik het leven in mijn gezicht weer langzaam terug komen. Ik had na vele jaren roken als echt zo'n grauwe kleur gekregen. Na 3/4 weken stoppen, kreeg ik in een keer weer een beetje kleur in mijn gezicht. Sindsdien ben ik in alle opzichten er alleen maar op vooruit gegaan ook qua rimpels. Was ik maar eerder gestopt. De rimpels ga ik te lijf met niet te veel zon op mijn gezicht en veel nivea creme.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding