Kan je van te voren aangeven dat je geen bezoek wilt tijdens ziekenhuisopname?
Voor een zware operatie naar het ziekenhuis, en daarna dus nog een (flinke) tijd in het ziekenhuis blijven. Kan je bij iemand op de afdeling aangeven, dat je (behalve eventueel een paar mensen, de gezinsleden) niemand op bezoek wilt hebben?
Dit omdat al die mensen van tevoren gevraagd wordt of ze gewoon aub ff niet willen komen, en dan gewoon langskomen als diegene weer thuis is. Helaas wordt dit niet geaccepteerd want "jij zegt dat je geen bezoek van me wilt, maar dat zeg je omdat je het belastend voor mij vind om naar het ziekenhuis te rijden" Of dat soort dingen.
Totaal niet de reden, de zieke heeft gewoon totaal geen zin in die mensen als hij (het gaat niet om mij) ziek is en vooral rust wil.
Ik heb ook wel eens in het ziekenhuis gelegen, en daar werd niet gekeken wie er op bezoek kwam ofzo, en het lijkt me ook niet de bedoeling dat je aan een verpleegkundige gaat vragen of andere mensen behalve evt. de gezinsleden worden geweerd ofzo, die mensen hebben het al druk genoeg.
Maar is er iets anders wat er gedaan kan worden? Die mensen duidelijk maken kan blijkbaar niet, en liegen/jokken over de tijd van de opname en operatie klinkt weer een beetje te heftig. iemand tisp?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.