Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak ik mijn handen elektrisch geladen maken?

Je weet wel, als je dan iemand of een ijzeren voorwerp aanraakt, dat jij/diegene dan een kleine schok krijgt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

het zijn niet alleen je handen, maar je hele lichaam.
het uit zich meestal door de handen omdat je daar dingen mee aanraakt. Als je erg elektrostatisch geladen bent kan ook je haar omhoog gaan staan.

Dit gebeurt door wrijving.(zelfs met lucht)
Wrijf eens een tijdje met de sokken over tapijt, of met je hand over kleding en je zal langzaamaan geladen worden.
Dit kan je dan ontladen door iets of iemand aan te raken.
Ik heb er zelf redelijk wat last van, ik heb 3 katten en als ik die aai laad ik mezelf op, en als ik dan bij de pootjes, of oortjes in de buurt kom hoor je eventjes een "tik" en ben ik het weer kwijt.
De kat voelt er niet veel van trouwens, voor de dierenvrienden onder ons :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moet je wel synthetische sokken dragen en droge voeten hebben. Bij katoenen sokken lukt het niet.;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
katoen is idd een uitzondering :-)
En droge voeten is wel een must !
anders ontlaad je direct...

Andere antwoorden (1)

Door schoenen met rubberen zolen te dragen en ze dan even over een synthetische vloerbedekking te wrijven.
Doordat het rubber isoleert, kan je je statische elektriciteit niet kwijt. Wanneer je iets aanraakt wat wel geleid, zoals een metalen waterkraan ,voel je een schokje.

Toegevoegd na 5 minuten:
Wanneer je dan een synthetisch shirt aan hebt en je trekt het over je hoofd uit in het donker, dan zie je zelfs vonkjes en je hoort het knetteren. Ook je haar zal dan rechtop staan. Dit gebeurt vooral als de lucht heel droog is in huis, dus als de verwarming aan staat.;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie toevoeging, is een mooi voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van dat shirt dat herken ik, ik knetter ook altijd een eind weg als ik het uit of aantrek. +
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image