Word gepest maak niet uit waar
Hallo,
Ik werd vroeger vaak gepest op school, door zowel autochtone als allochtonen maak niet uit wie iedereen deed mee.
Nu ik een baan heb en werk word ik nog steeds vaak gepest, en ik begrijp niet waarom.
Ik ben nooit arrogant tegen iemand ofzo, ik doe altijd alles wat er gevraagt word. Ik ben bescheiden, en ik heb totaal geen kapsones.
Hebben jullie hier ervaring mee of kennen jullie ook mensen die hier ervaring mee hebben.
Soms krijg je echt op dat moment het gevoel om iemand wat aan te doen, maar het toch maar niet te doen. En dan denk ik lig het aan mij, moet ik mezelf dan maar wat aan doen. Waarom kan je niet in deze maatschapij functioneren zonder weg ge zet te worden als een verkeert stokkie in een bakje vol sate prikkertjes.
Ik deed ook nooit echt onaardig en toch werd ik gepest, misschien omdat ik vroeger een bril droeg, misschien waren ze jaloers op mijn schoolprestaties, het slaat echt nergens op..
Pesten wordt verschrikkelijk onderschat omdat mensen het verwarren met plagen, waar iedereen weleens slachtoffer van is - maar de kern van plagen is dat het niet bedoeld is om je de grond in te trappen, en dat de pineut steeds iemand anders is. Bij pesten is het steeds dezelfde, als een dier dat opgejaagd wordt door een stel hongerige wolven.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.