Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom gaan mensen met hun handen in hun zakken staan. Als ze iemand ontmoeten ofzo?

Ik begrijp dat nooit. Waarom nou met je handen in je zakken? En waarom niet achter je hoofd bijvoorbeeld? Is dit om stoer te doen. of verlegenheid?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het kan een gevoel geven van je handen ergens kwijt te zijn. Anderen hebben een sigaret in hun handen of willen met een pen spelen. Er moet iets zijn wat letterlijk houvast geeft en een soort beschermend gevoel. Ga maar eens met je handen los naast je staan als je in gesprek bent. Dat voelt wat onhandig. Zou daarom het woord onhandig ontstaan zijn?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het is om je een houding te geven, of die nu stoer of ongemakkelijk is dat maakt niet uit.
Je handen achter je hoofd lijkt mij een vreemd gezicht, maar is ook een houding natuurlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom zou je je handen achter je hoofd doen? je gaat toch ook niet op één been staan? ik denk persoonlijk dat mensen het doen omdat ze niet weten wat ze anders met hun handen moeten doen... Laten hangen staat zo zielig dus dan maar in je zakken... Ze doen ze maar niet achter hun hoofd want dan kunnen de mensen hun enorme zweetplekken zo goed zien... en dan weten ze meteen hoe zenuwachtig ze waren voor die ontmoeting... Misschien is het wel een teken van onzekerheid ja...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee het is zeker niet omdat het stoer zou zijn, maar eerder zoiets van; en waar laat ik mn handen nu??
Als je loopt, zwaaien je handen rustig aan je armen mee en heb je dat eigenlijk niet eens in de gaten, je let er niet op. Als je komt stil te staan, kom je wel tot die conclusie en kunnen je armen 'zwaar'gaan voelen, om dit te verlichten, stop je je handen maar in je broek/jaszakken.
Het kan ook een vorm van verlegenheid zijn. Nerveuze mensen of mensen die zich moeilijk een houding kunnen geven, friemelen vaak met hun handen. Door ze te verstoppen, kan een ander niet zien in welke gemoedstoestand hij/zij verkeerd. (misschien toch wel wat stoerder over willen komen)

Toegevoegd na 4 uur:
stoerder of zekerder
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel mensen doen dat inderdaad maar waarom, mensen weten vaak niet welke houding ze aan moeten nemen bij iemand, daar zijn ze onzeker over dus nemen ze vaak een verkeerde houding aan die in hun ogen stoer lijkt. Een reden kan inderdaad ook verlegenheid zijn. Je ziet ook vaak dat ze hun armen over elkaar doen, dat kun je beter niet doen, omdat je je dan gesloten opstelt. Je kunt het beste gewoon relaxed staan met je armen naast je heupen en je handen ook naast je heupen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je je handen in je zakken doet, blijven ze lekker warm, dit is comfortabel voor de 'meestal een vrouw' waar ze op staan te wachten. dan hoeft deze persoon geen koude hand vast te houden.

Het geven van een warme hand voelt vertrouwd, iemand die je altijd warm kan houden. 'deze moet dan niet klam zijn'

handen achten je hoofd? dat is vooral een ongemakkelijke houding, omdat je dan de gehele tijd je armen omhoog moet houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige mensen zijn zenuwachtig en dan denken ze: Hoe moet ik doen? Moet ik met me handen in mijn zakken? En dan doen ze dat
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding