Mijn schoonvader heeft kanker, hoe kan je aan kanker sterven?
2 jr geleden is er bij mijn schoonvader kanker geconstateerd in zijn longen, met uitzaaiingen naar zijn hersenen, nieren en lever. Chemo, en bestraling hebben niet geholpen. De laatste weken zie je hem echt achteruit gaan. Vorige week was er sprake van dat hij aan de pomp gelegd zou worden, voor voeding en straks evt. meer morfine, en narcose medicijnen. Zodat het allemaal wat versneld word.
Hij heeft nu al steeds meer momenten dat hij er niet bij is, ik bedoel niet dat hij dan slaapt, maar dat hij soort van gevangen zit in een herinnering, hij denkt bijv. dat hij bij de sluis in gorinchem staat. Hij ziet mensen naast zijn bed staan, een deur op plekken waar geen deur zit, hij denkt dat hij buiten ligt in de regen en dat soort dingen. Serieuze gesprekken zijn er niet meer bij.
Maar gister was hij er weer even, hij gaf toen aan, tegen zijn arts dat hij geen pomp wilde en op de natuurlijke manier wil sterven.
Maar ik vraag me dan af, hoe kan je dan sterven..
Wat gebeurd er in je lichaam, dat het er straks vanzelf mee ophoud als je kanker hebt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.