Is het aan te raden om in de wintermaanden vitamine C te slikken?
Ik heb vernomen dat er steeds minder vitamine C in ons huidige fruit zit. Ik wil dit dus graag aanvullen met 1000 mg bruistabletten in de wintermaanden. Echter, kan dit kwaad en kunnen mijn nieren hierdoor beschadigen? Sommige mensen zeggen dat teveel vitamine C niet goed is (je nieren moeten te hard werken) en andere zeggen dat je alles gewoon uit plast. Ik weet het dus niet meer. Wat is nu eigenlijk de waarheid?
Op zich verbaasd het mij ook niet gezien het feit dat alles maar bespoten wordt en de vaak te lang in de supermarkt blijven liggen waardoor de vitaminen afnemen. Een sinasappeltje van 1000 jaar geleden zal een stuk gezonder zijn geweest dan de huidige (oranje gekleurde) sinasappel van nu.
Ik zie het ook helemaal niet als ongefundeerde bangmakerij want het is dat helemaal niet. Als Suzy zich gezond voelt met haar dagelijkse fruit en groente is dat toch uitstekend! Iedereen moet eten en drinken waar hij of zij zich goed bij voelt. Als ik tijdens griep extra vitamine C nodig heb dan neem ik een extra tabletje want anders moet ik zoveel fruit eten om het gelijk aantal vitamine C binnen te krijgen dat ik gelijk de schijterij krijg.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.