Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Probleem met hand

Ik ben een dag geleden met mijn hand in glas gevallen de arts heeft het eruitgesneden maar een vingertop is nu warm,dik,gevoelloos,rood en hard (voelt ook strak) zou het de val kunnen komen dus gewoon een zwelling (vocht) of is het een ontsteking(fijt), ik slik nu 3x per dag amoxicilline/clavulaanzuur (500/125) (antibiotica) zou dit het verhelpen.
ik moet maandag terug naar de arts maar moet ik morgen al bellen ?
ik heb bijna geen pijn ookal ''trekt'' het wel erg.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
858

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dit is gewoon een ontsteking. Ik zou je er niet al te druk om maken zolang het geen pijn gaat doen. Blijf vooral je medicijnen doorslikken. Als het erg strak gaat staan kan je er met een naald er een gaatje inprikken en het pus(ontsteking) eruit duwen. Beterschap
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi,

Deze wond vertoont alle kenmerken van een bacteriele infectie:

Tumor (zwelling)
Rubor (rood)
Calor (warm)
Dolor (pijn)
Functio laesa (functiebeperking)

Je slikt een breedspectrum penicilline, dat moet goed komen. Daarnaast adviseer ik de wond drie maal daags te spoelen of 3 maal daags in een sodabadje te leggen (of badedasbadje). Veel beterschap. Indien het binnen drie dagen niet duidelijk beter wordt, dan snel naar de dokter, omdat je risico loop dat een paronychium of paranitium optreedt. Zie google/wikipedia voor wat dat betekent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding