Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je leven vanuit liefde?

Hoe leef jij vanuit liefde? ik ben benieuwd naar de antwoorden

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Liefde is een dankbare bezigheid. Schenk je het, dan krijg je het langs die of die weg altijd weer terug. Het heeft wel zo zijn bestemmingen. Het kan zijn dat je je liefde aan de verkeerde persoon of bezigheid schenkt, maar dat zou je moeten voelen op den duur. Dan zorg je voor een betere bestemming voor de liefde die je wilt schenken.
Vaak komt liefde ook op een rare manier bij je terug. Je herkent het niet. Maar dan merk je het pas op de lange termijn. Je vertrouwen helpt je wel een handje.
Liefde kom je ook als de volgende synoniemen tegen; passie, talent, begaafdheid, positiviteit. Je zult ze in de juiste context moeten plaatsen om ze met liefde te kunnen associeren, maar het zijn allemaal vormen van liefde voor iets of iemand.
Een geschenk waar je iets voor terug krijgt. Wat?: Je doel die je wilde behalen, erkenning, vertrouwen, resultaat, respect, soms misschien wel eer en roem, ontwikkeling, weerstand, vrolijkheid, tevredenheid, gezondheid, kracht, wijsheid, vrede, vrijheid, rust en alles wat een mens goed doet. Waar we in-the-end voor leven, zonder liefde is dat niet te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ik stem me af op Liefde... dat wil zeggen ik ga laat niet het individu Deva bepalen, maar laat Liefde bepalen...
Liefde is te herkennen aan de aantrekkende en verbindende kracht... trekt iets aan dan is het Liefde, stoot iets af dan is het niet-Liefde...
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik probeer de Liefde in mij te laten zijn. Ik probeer in de Liefde te zijn. Als dat beide zo is, dan zijn Liefde en Rota dezelfde.

Helaas lukt dat bijna nooit.

Wat wel haalbaar is: doe goed, ook als jou niet goed gedaan wordt. Geef hulp. Neem als uitgangspunt dat negatief gedrag geen misdraging is, maar een vergissing.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+1 fijn gezegd Rota...
Er zijn ontelbare mensen die geen liefde kennen. Ze praten erover en geloven dat ze liefhebben maar ze kennen het niet. Alleen als kind in een liefdevolle omgeving is opgegroeid kan hij later in staat zijn om van iemand te houden. Het vinden van een liefhebbende moeder is moeilijk, nog moeilijker is het vinden van een liefhebbende vader. Al denken alle ouders dat ze liefdevol zijn. Psychologen zeggen dat een kind dat niet genoeg liefde krijgt nooit in staat zal zijn om van iemand te houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Liefde geven vanuit mezelf wanneer en hoe diep ik het voel en ontvangen wat een ander kan geven, zonder liefde op een weegschaal te leggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik leef vanuit liefde, ik vind liefde een van de belangrijkste dingen in het leven. En dan heb ik het niet alleen over ''de ware vinden'' maar ook over de liefde tussen mij en m'n familie en vrienden. Natuurlijk moet je ook andere dingen doen zoals een opleiding en werk, maar ik zou alles opgeven voor een persoon waar ik van hou i.p.v. de persoon waar ik van hou opgeven voor mijn carriëre ofzo. Want daar krijg je altijd spijt van. En werk kan je altijd wel weer vinden.

Dat is mijn idee van vanuit de liefde leven. :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image