Heb ik last van faalangst?
Als ik bij mensen ben waarvan ik weet dat ze fouten snel afstraffen, zoals gelijk commentaar geven of me voorschut proberen te zetten, dan lijkt het alsof ik opeens niets meer te zeggen, dan lijkt het alsof ik totaal geen fantasie heb, meestal komt pas achter af in me op wat ik had kunnen zeggen.
Verder is het ook zo dat als ik onder zulke mensen ben, ik totaal geen besef heb wat er dan allemaal om met heen gebeurt, alsof ik in een trans ben.
Ook vertel ik niets over me, tenzij ernaar gevraagd wordt, raak ik een beetje van slag door oogcontact en zodra ik het gevoel heb dat ze niet luisteren dan ga ik heel zacht en onduidelijk praten en probeer ik van onderwerp te veranderen en de laatste tijd begin ik ook te stotteren en kom ik niet zo makkelijk meer uit mijn woorden.
Bij anderen maakt het me niet uit of ik fouten maak of niet en daardoor voel ik me bij hun ontspannen en praat ik veel makkelijker en heb ik meestal heel wat te vertellen.
Weten jullie misschien waardoor dit komt of komt het iemand bekend voor en wat kan ik het beste doen om hiervan af te komen
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.