Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zorg ik ervoor dat ik op tijd naar bed ga?

Ik heb (vaak) 's-morgens geen verplichtingen, met als resultaat dat ik vaak te laat naar bed ga (als ik bijv. op GV zit dan kan het best 2 of 3 uur in de nacht worden). Soms zijn er gewoon nog zoveel leuke vragen (en antwoorden) te lezen, en vragen te beantwoorden, het werkt gewoon verslavend ;-)
Maar voor m'n dagritme is het denk ik niet goed om zo laat naar bed te gaan (anders kom ik er ook steeds later weer uit), dus hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de discipline kan opbrengen - of het voor mezelf gewoon wat makkelijker kan maken om een beetje op tijd naar bed te gaan (bijv. 12 uur)?

Hebben jullie hier ook last van? En hoe los je dit dan op?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Je geeft zelf het antwoord al: door verplichtingen aan te gaan ('s morgens). Maar wat is het probleem? Het gaat meestal meer om een zekere regelmaat die een gunstige invloed op je gezondheid heeft dan om de exacte tijdstippen waarop je waakt, slaapt en eet. Daarbij in acht genomen dat voldoende buitenlucht, zonlicht etc. gegarandeerd zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens, als je maar genoeg zonlicht en buitenlicht krijgt dan moet je gewoon voor jezelf kijken wat het beste werkt.

Andere antwoorden (7)

Je kunt je PC aansluiten op een timer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik de wekker in je mobiele telefoon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zet ik gewoon de wekker uit, en ga vrolijk door ;-)
Je kunt een tijdslimiet op je computer zetten, dat die vanzelf uit gaat op een bepaald tijdstip. Ik denk niet dat je dan nog de moeite gaat nemen je pc opnieuw op te starten.

Of beloon jezelf als je vroeg naar bed gaat... Of zorg juist dat je 's morgens verplichtingen hebt en dat hoeven geen nare verplichtingen te zijn. Denk maar aan afspreken met vrienden of sporten etc.

Woon je nog thuis? Dan kun je het ook aan je ouders vragen of ze je er aan willen helpen herinneren.

Ik zelf heb er altijd last van als ik in mijn ouderlijk huis ben, terwijl ik er op mijn kamer waar ik studeer geen enkel probleem mee heb om op tijd naar bed te gaan..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tijdklok zetten op je modem, om 12 uur 's nachts gaat je internet uit.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Ik doe er niets speciaals voor. Ik ben een nachtmens en vind het leuk om lekker lang op te blijven. Ik werk ook meestal tot 24u, ben pas rond 0.30u thuis, dus voor 3'en lig ik er zelden in. Doe dit nu al vijftien jaar, en ik ben nog steeds kerngezond.

Het is trouwens wetenschappelijk bewezen dat intelligente mensen later gaan slapen. Dus blijf maar lekker slim bezig ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is het voordeel(nadeel) als je er niet uit moet ,ik zit sinds 10jaar thuis en ga op tijd naar bed .maar heb sochtends ook moeite met opstaan .ik vind het heerlijk om lekker te doezelen ,tot een uur of 11 dan begin ik mij te schamen,inderdaad een doel ,afspraak maken dat je er wel vroeg uit moet ,ik zou zeggen succes mij lukt het niet .
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Ik zit nu met een laptop op schoot op de bank, die vertelt me dat mijn accu bijna leeg is dus hopelijk krijg ik dit antwoord nog getikt, ik mag hem nl NIET op de netstroom zetten van mezelf....

Het is dus een herkenbaar probleem, waarom jezelf dwingen tot iets dat je dus eigenlijk niet wilt en dat ook niet nodig is....

Als je het echter leuk vindt GV vragen te beantwoorden.. dat kan om 8 uur in de ochtend ook prima hoor, ben je ook één van de enigen.

Ik dacht gezien te hebben dat je nog niet 10000 punten hebt dus waarschijnlijk ben je relatief nieuw op GV. Met wat geluk slijt over enige tijd het ergste van de verslaving af en dan ga je weer en 12 uur naar bed.

Tot die tijd is mijn advies, maak je niet druk, eis alleen van jezelf dat ALS je er op tijd op moet, dat je dat ook doet, wie bepaalt nou dat we van 8-23 uur op moeten zijn???
(Lees meer...)
amigo
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image