Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komen jongeren soms al aan grijs haar?

Een jongen in mijn klas met zwart haar begon op zijn 16e al grijze haren te krijgen. Nou niet op zo'n manier dat je het vanuit de verte al ziet, maar gewoon een aantal grijze haren. Zijn broer had dit ook al op jonge leeftijd.
Ik vraag me toch af hoe dit kan?? En kan dit bij meisjes op die leeftijd dan ook al?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er bestaan véél oorzaken voor het voortijdig grijs worden van het haar. Ziekte, stress, arme voeding/vitamine- en mineraaltekort en sommige medische behandelingen kunnen állen verantwoordelijk zijn voor het grijs worden van het haar. Het kan óók gewoon in de genen zitten dat je haar op precies dit tijdstip in je leven grijs wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een collega van mij had dat ook al op zijn zestiende.Maar dat kwam door de erfelijkheid.Zijn vader en moeder en de zijn opa hadden dat ook heel vroeg.Dus waarschijnlijk is het erfelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt al op vroege leeftijd grijs worden, daar heb je geen invloed op. Je hebt het tijdstip van vergrijzing dan meestal geërfd van je vader of moeder, het zit dan meestal in de familie.
in een enkel geval gebeurt het ook wel door slechte voeding en door stress of ziekte.

In feite is het een gevolg van een veranderende eiwitsynthese, waardoor er een verlies is van melanine (een pigment dat kleur geeft aan het haar). Doordat de melanine afneemt wordt het haar grijs.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding