Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Verslaving aan natuurlijke slaapmiddelen?

Hallo,

Je hoort tegenwoordig dat er regelmatig mensen slecht slapen. Ze gaan dan naar de dokter om medicijnen te halen. Sommige mensen raken hieraan verslaafd.

Maar hoe zit het met de natuurlijke slaap middelen?
De slaap middelen die je gewoon bij iedere drogist kan halen. Kun je verslaafd worden aan natuurlijke stoffen die je slaperig maken als Melatonine, Valeriaan en diverse andere natuurlijke stoffen? En hoe gevaarlijk is dat?

Ik heb bijvoorbeeld een keer Nachtrust Melatonine ingenomen. Hoewel ik me best wel slaperig voelde viel ik niet na een half uur in slaap. Dat komt omdat ik Fysiek
mogelijk wel vermoeid ben maar geestelijk was het nog 1 en al chaos. Het is wel vreemd want toen ik wakker werd voelde ik me erg brak en vermoeid.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Melatonine helpt alleen als de oorzaak van jouw slapeloosheid, een tekort aan melatonine is.
Verder is de dosering van de melatonine die je vrij kan kopen zo laag dat je daar niet snel van in slaap zal vallen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Die slaapmiddelen zijn hulpmiddelen. Niet voor altijd, maar voor tijdelijk. Voor een periode waarin je gewoon zelf niet goed in slaap komt.
De natuurlijke producten kun je gewoon langer slikken. Het is natuurlijk, dus zonder verslaving aspect.

Valeriaan is een bloem/kruid. Kun je gewoon slikken. Of met die korreltjes.
Valdispert ook. Je hebt gewoon en sterk (forte) , en met sterk val je na een half uurtje in slaap.

Melatonine is een lichaamseigen stof dat licht en donker ritme regelt. Kun je prima slikken. Zeker omdat de melatonine of melatomatine die je zelf koopt maar 0,001 is. En die van arts 1 of 2 of 3.mag. Dat is véle malen sterker.

Dat je je niet uitgerust voelde, kàn komen omdat je zo moe bent dat 1 nacht redelijk slapen je niet uitrust. Misschien na een paar nachten wel weer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding