Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Binnen blijven, of toch er op uit met de gladheid?

ruim een jaar terug, hartje zomer , ben ik enorm gevallen.
ik viel met een zware rugzak, wat nog extra impact gaf.
had zwaar gekneusde ribben, en heb veel last gehad.
ben nu bang om te vallen.
doe ik er goed aan zoveel mogelijk binnen te blijven, of moet ik gewoon flink zijn en er op uit gaan?
een fobie is zo gekweekt.

ik ben enorm dun, en ik slik meds (tamoxifen) die volgens mij niet zo geweldig voor de botten zijn.

stel ik mij aan, en moet ik flinker zijn?

Rieneke1
13 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tamoxifen?
Ik hoop dat het goed met je gaat...
Rieneke1
13 jaar geleden
bedankt, het gaat uitstekend hoor!
nog 3 jaar tamoxifen, en dan heb ik het gehad :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Rieneke, logisch dat je wat angst hebt. En nee, dat is geen aanstellerij. Je hebt ervaren wat vallen kan veroorzaken.

Als je niet naar buiten hóeft, moet je niet gaan. Je hoeft het gevaar niet op te zoeken, vooral niet op spekgladde dagen én nu het strooizout bijna overal op is. Een heleboel mensen blijven gewoon thuis, zeker mensen in de kwetsbare groep gezien hun leeftijd. Wijs. Over een paar dagen is het misschien weer voorbij. Maar als je wel een reden hebt om naar buiten te moeten, ga dan.

Niet op gewone schoenen. Daar zit te weinig grip onder. Maar op snowboots met een stevig profiel en in je goeie maat vanwege de steun. Of, zoals hier al is voorgesteld, met van die ijzers onder je schoenen.

Niet hard lopen; heel rustig. Goed opletten waar je loopt. Al scannen waar je je volgende voetstappen neerzet.
Wat glimt op straat, is glad. Daarnaast in rulle sneeuw heb je beter houvast onder je voeten.

Voorzichtig aan. Iedereen loopt daar. Jij kunt dat ook.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je kan momenteel bij de ANWB van die slofjes kopen met spijkertjes aan de zolen waardoor je 'gewoon' kan lopen tijdens sneeuw en ijs.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De waarheid zit ergens in het midden.

Nee je stelt je niet aan. Zeker gezien de medicijnen zou ik zeker voorzichtig zijn met botbreuken. Maar het is ook niet goed om jezelf helemaal af te zonderen.

Laat de gedachte dat je bent gevallen los en ga erop uit als het zo uitkomt. Als je buiten bent is het verstandig om niet geforceerd te lopen, maar gewoon zoals je normaal ook loopt. Draag goede schoenen zodat de kans op uitglijden minimaal blijft.

Maar zeker niet als een kluizenaar binnen blijven!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee je stelt je niet aan, veel mensen die zijn bang om te vallen, en om iets te breken..
bevestig anders iets onder je schoenen bv een paar oude sokken, je hebt meer grip op de stoep..
of ijzertjes onder de schoenen..
het zou zonde zijn als je je door dit weer binnen laat houden..
dus..kom op , gewoon naar buiten...maar neem voorzorgsmaatregelen..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind je zeker geen aansteller het is ook echt glad buiten. ik zou wel proberen om toch naar buiten te gaan zodat het echt geen fobie wordt. vraag eens aan een goede vriendin of ze met je mee wil gaan door de sneeuw dat maakt de drempel misschien wat lager om toch naar buiten te gaan. doe goeie stevige schoenen aan met rubber zolen dat scheelt ook heel veel. succes en voorzichtig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kun je het er nu op wagen? Nadat het gesneeuwd heeft is het minder glad want dan kun je op de nieuwe sneeuw lopen. En als je wel naar buiten gaat, vooral niet te krampachtig gaan lopen, dan val je eerder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O, ik woon in Groningen. Bij ons heeft het een beetje gesneeuwd, genoeg voor een klein laagje wat er wel voor heeft gezorgd dat het minder glad werd.
Lastige vraag, maar je stelt je niet aan. Probeer wel naar buiten te gaan (zonder zware rugzak), vraag eventueel iemand mee zodat je gearmd kunt lopen. Koop een paar goede stevige wandelschoenen waarin jij je veiliger voelt, slappe moonboots zijn misschien warm maar houden je niet op de been. Doe dikke kleding aan (lange jas bijvoorbeeld) zodat als je valt dit de klap nog iets op kan vangen. Eventueel kun je nog een hipprotector dragen, maar blijf niet binnen zitten, de wereld is soms zo mooi.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
JA HET BESTE IS DAT je naar even naar buiten gaat de kans is niet groot dat dit nog eens gebeurt nog een tip kijk dan een beetje meer uit in het vervolg + binnen zijn is veel ongezonder dan even buiten te gaan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding