Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb jij al jouw talenten al ontdekt?

Of weet je jezelf af en toe nog te verrassen met nieuwe dingen waar je ook goed in blijkt te zijn?

En hoeveel nieuwe talenten kun je nog ontdekken bij jezelf op latere leeftijd?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hoi Marita, dat doet me denken aan een oude vraag mijnerzijds.. zoek maar op. Ik ben benieuwd naar je antwoord. XD

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Goed dat je die vraag zo stelt, want eigenlijk ga ik er momenteel niet echt vanuit dat ik nog veel talenten tegen zal komen, hetgeen natuurlijk onzin is. Hiermee heb ik je volgende vraag beantwoord. Ja ik denk dus nu ik erover nadenk dat talenten je altijd tegenmoet zullen komen. Sommige kom je gewoon pas tegen als je in een andere situatie wordt geplaatst. Ik denk dan bijvoorbeeld aan bejaarden die pas in het bejaardenhuis ontdekken dat ze creatieve eigenschappen hebben op zo'n schilderklas. Een levenlang hebben ze hard moeten werken en werd het misschien ook helemaal niet erkend door ouders en gewaardeerd door vrienden als ze alleen al zouden overwegen te gaan schilderen. Soms zijn dingen zo vastgesleten en vanzelfsprekend dat je er als mens niet eens over nadenkt. Totdat je er uiteindelijk tegenaanloopt.
Ik heb zeker al talenten in mezelf ontdekt. En aangezien het leven me altijd verbaasd, zal ik er ook niet van opkijken als ik er door de jaren heen weer ontdek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dank je voor je mooie reactie, het voorbeeld wat je noemt over ouderen is inderdaad wel waar. Mijn vader ging met de VUT en ontdekte ineens dat hij heel aardig kan schilderen.

Andere antwoorden (14)

Ben daar nog altijd mee bezig, als ik daarmee stop dan ziet het er slecht uit of ik moet het 'paradijs' gevonden hebben zodat ik niks anders meer wil.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb het idee dat ik mezelf weer eens verras met een nieuw talent...

Maar ik ben ook erg nieuwsgierig en wil alles weten en wil alles leren. En zo kom ik er nog wel eens achter dat ik een nieuw talent heb...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat weet je toch niet of je al je talenten heb ontdekt? Dat kan ik alleen vertellen als ik ze al ontdekt zou hebben. Maar ik ga er van uit dat er nog verborgen talenten in me schuilen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
er zijn veel gevallen bekend van mensen die pas op latere leeftijd een bepaald talent hebben ontwikkeld.
Dat kan verschillende oorzaken hebben, zoals tijdgebrek, carriere, andere prioriteiten etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Af en toe denk ik nog wel eens, 'He hier ben ik goed in!'. En dat is maar goed ook, want als je nu al al je talenten hebt ontdekt, en je weet dat ook, dan is het helemaal niet leuk meer om nieuwe dingen te doen later, want je hebt er dan toch geen talent voor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik weet mezelf regelmatig te verrassen met nieuwe dingen waarin ik goed blijk te zijn. Zo ben ik een jaar of twee terug begonnen met het runnen van een forum, aanvankelijk een 'kant en klaar' pakket, maar de 'nieuwe' versie heb ik helemaal zelf in elkaar gezet met allerlei aanpassingen, mods, uitbreidingen, superleuk werk waarvan ik geen idee had dat ik het kon. Vooral het oplossen van fouten waar niemand een antwoord op heeft is super.

En ik wist natuurlijk al jaren dat ik redelijk kon handwerken, maar sinds Internet ben ik er achter dat ik op sommige punten toch wel net ietsje creatiever ben dan de gemiddelde breister/haakster (ondanks of dankzij mijn linkshandigheid) en daar ook wel iets mee moet kunnen doen. Nu heb ik de smaak van het patronen ontwerpen te pakken (leuke combi van handwerken en computeren), en is het me voor het eerst in mijn leven gelukt ook eens een talent te gelde te maken, zij het nog minimaal.

Zolang ik met nieuwe dingen blijf experimenteren, blijf ik leuke dingen ontdekken aan mezelf. Zolang je nieuwe dingen blijft proberen, blijf je denk ik nieuwe talenten ontdekken. Maar wel altijd bij toeval, of je moet álles willen uitproberen. Zo kan ik misschien wel heeeel erg goed tennissen, maar daar zal ik nooit achter komen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat een mooie reactie. Dat moet vast veel voldoening geven om te ontdekken dat je ook een talent hebt om patronen te ontwerpen. En tegelijkertijd een stimulans om je hier verder in te ontwikkelen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zeker weten !! Ik weet inmiddels ook wel dat ik best een hoop dingen goed kan (behalve huishouden, dat leer ik nooit), maar ik weet nog steeds niet wat ik later wil worden, hoor......
Ze proberen me nu te 'pushen' om workshops in breien en haken te geven ; lijkt me ook wel leuk, maar of ik het kan ...?
Zolang je je leven blijft verbreden blijf je nieuwe talenten ontdekken. Mijn motto is: "If you reach one goal, look for the other. Always look for new horizons."

Ook 'onbewust' kan je nieuwe talenten ontdekken. Zodra je leven verandert in de zin van vrijetijd, uitbreiding, verhuizing of iets dergelijks zal je moeten inspelen op de nieuwe situatie en nieuwe activiteiten moeten ontplooien. En tussen die activiteiten kan wat van je talent verstopt zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb bij mezelf tot op heden 4 grote talenten kunnen ontdekken:

1. Programmeren
2. Koken
3. DTP Design
4. Irritating the world

Wie weet wat de toekomst nog voor sluiers kan verwijderen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Marita;

Als ik even over je vraag nadenk moet ik tot de conclusie komen dat helaas niemand daarop ooit het definitieve antwoord zal weten.
Wat mij betreft; ik heb mezelf de laatste jaren niet meer met spannende ontdekkingen op dit gebied verrast.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gelukkig weet ik mezelf nog steeds te verassen met nieuwe talenten. Als die 'op' zijn, lijkt mij dat het dagelijks leven saai geworden is. Er zijn dan totaal geen nieuwe impulsen meer, je bent uitgeblust.
Dus om je vraag te beantwoorden: Je blijft, als je ervoor openstaat, nieuw talenten in jezelf ontdekken. dit kan tot op zeer hoge leeftijd. (hangt natuurlijk ook samen met geestelijke en lichamelijke conditie). Hoe die talenten door anderen ervaren worden, is natuurlijk een ander verhaal. Bijvoorbeeld: een vrouw op leeftijd gaat 3D kaarten maken. Zij is enthousiast bezig en denkt dat ze een 'nieuw talent' in zichzelf ontdekt heeft. Ze stuurt Jan en alleman haar gemaakte creaties toe. Niet elk ontvanger zal even hard onder de indruk zijn van haar talent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heel veel mensen hebben talenten en beseffen het niet. Is Susan Boyle met haar 48 geen voorbeeld hiervan? Zelf kom ik vaak mensen tegen in bedrijven die totaal onder hun capaciteitsniveau ( lees talenten) werken. Niemand heeft het hun ooit gezegd en intussen met het ouder worden duiken andere prioriteiten op, vervagen de dromen en verkleint de moed om die talenten aan te boren. Tenzij ze en dat is een antwoord op je vraag, inzien dat ze wel kunnen, durven ,beslissingen nemen.Zo heb ik ooit een kwaliteitsmedewerker weten doorgroeien tot aankoopdirecteur europa voor een multinationale . Zijn enige remming was zijn persoonlijke lening tov de vroegere werkgever.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja hoor...

Ik ontdekte niet zolang geleden dat lesgeven aan verstandelijk gehandicapten heel erg leuk is...

En sinds kort moestuin ik, dat heb ik nog nooit gedaan, heel leuk is dat...
Zo ontdek ik steeds weer nieuwe talenten... Wordt vervolgd...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een talent bij mezelf ontdekt. Ik ben nogal een generalist denk ik, die nergens echt talent voor heeft, maar met veel dingen aardig kan meehobbelen. Dat bevalt me overigens prima. Stel je eens voor dat ik een talent had; dan had ik daar relatief veel tijd aan besteed en had ik zoveel andere dingen gemist. Alhoewel.... ik zit veel heel veel tijd op GV.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee ik heb nog lang niet alle talenten van mijzelf ontdekt.
Ik kom steeds meer talenten tegen van mezelf.

Door naar school te gaan cursussen te volgen en dingen uit te proberen leer ik steeds meer dingen en merk ik dat ik voor meer dingen aan leg heb. Ik vind het erg leuk als ik iets nieuws uitprobeer en ik blijk er heel goed in te zijn, dat maakt mijn dag weer helemaal goed en mijn leven een stukje gelukkiger.

Ik denk dat je altijd nog wel een verborgen talent kan ontdekken.. en anders ontdekken mensen het na je dood misschien nog wel ( Vincent van Gogh).

Ik heb creatieve aanleg.. wie weet hoeveel andere creatieve talenten ik nog zou kunnen hebben of juist niet?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding