Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer verdwijnt het respect dat je voor iemand heb als sneeuw voor de zon.?

ik had een collega waar ik erg tegen op zag. op een zekere dag vertelde ze mij dat ze drugs gebruikt om de sex lekkerder te maken, ik was gelijk helemaal mijn respect voor deze persoon kwijt.
wat moet er bij jou gebeuren wil je het respect voor iemand kwijtraken.?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
4.8K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
en toch verdween het als sneeuw voor de zon. ik zag haar als een voorbeeld, en drugs en een voorbeeld gaan niet samen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wel mooi dat je je voorbeeld niet meer gebruikt als het negatief is, dat laat zien dat jij geen voorbeeld nodig hebt +1 :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
goh andy wat zie jij dat anders dan ik, heb er nooit zo over na gedacht. new eye opener.
thanks
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Blij ik weet wat scoren is, waarom benadruk je dat?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het is mijn mening mijn respect mijn vraag. ik wil niet bekeerd worden tot het drugsgebruik. dank je
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb op zich niets tegen drugsgebruik zolang dat het leven van de gebruiker niet negatief beïnvloed. Maar een collega vertellen dat je drugs gebruikt om seks lekkerder te maken? Too much information, er zijn dingen die je beter niet op je werk kan delen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Natuurlijk zijn er veel redenen waarom je langzaam aan respect voor iemand kunt verliezen. Waar bij mij respect voor iemand als de sneeuw voor de zon verdwijnt:
Iemand waar ik tegenop keek en veel 'kennis' en begrip leek te bezitten, die op een bepaald moment doodleuk iemand in elkaar slaat (volledig tegen eigen idealen in en voor de onjuiste redenen) en dan zegt: Ja, de wereld maakt het me zo moeilijk. Shit man, dan heb je echt ergens de verkeerde afslag genomen.

Daarnaast werken uitspraken over anderen (zoals laatst gebeurde) die uitermate kwetsend zijn als een directe -100 teller op mijn respect lijst.

Liegen en bedriegen is vaak een eigenschap van iemand en dat merk je langzaam aan. Al hoewel ik dit ook zie als iets dat mijn respect doet verdwijnen.

kindermisbruik is ook een item dat bij mij respect verlies betekent. Echter zal dit grotere consequenties hebben voor de uitvoerder. Verlies van respect is dan niet helemaal het juiste woord.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

Drugsgebruik vind ik eerlijk gezegd geen reden om mijn respect voor iemand te verliezen. Dat lijkt me een te primaire reactie.
Het gaat bij mij om de vraag of iemands onderstroom zuiver en mooi is. Deze is helaas lang niet altijd direct zichtbaar.
Mijn respect voor iemand verdwijnt als de persoon bij herhaling (en langdurig) asociaal gedrag vertoont en zich niet wenst aan te passen. Vrijheidsberoving en in ernstige mate lastig vallen vind ik heel erg. Zeker als de persoon vin de toekomst ook geen enkel teken van herstel vertoont, respctievelijk alleen maar volhardt in negatief gedrag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met 'te maatschappelijk' bedoel je denk ik 'te verafstaand van mijn eigen wereldje'. Mogelijk, maar waarom zou (diep) respect voor iemand met één klap kunnen verdwijnen? Dan zou ik me in die persoon dan ook vergist moeten hebben, toch?
Als mensen misbruik maken van andere mensen om persoonlijke belangen te behartigen. Bijvoorbeeld je hebt zelf persoonlijke problemen en om daar mee om te gaan maak je ruzie om een triviale reden met een zwakker persoon. Omdat je weet dat de andere persoon zich niet kan verdedigen. Of je speelt op iemand zijn emoties om iets van de persoon gedaan te krijgen. Als je zo iets doet verlies je in 1 klap mijn respect.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja als het gaat over gebruik op regelmatige basis wel (dagelijks). een joint kan in mijn optiek nog wel maar gaat het om coke dan is het een ander verhaal( heb wel collega's gehad die dat regelmatig deden)
expirimenteel valt nog wel te accepteren vind ik. eerlijk gezegd vind ik het dan wel zwak soms als je een pilletje nodig hebt om te feesten maar dat wil niet zeggen dat mijn respect verdwijnt als sneeuw voor de zon voor diegene. het wordt wel wat minder maar respect heb ik nog wel.

Toegevoegd op 02-06-2009 12:19:44
mijn respect verdwijnt pas als het een egoïst is die niet collegiaal is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als ik er getuige van word dat iemand doelgericht en opzettelijk bij een ander blijvende schade aan wil richten met voorbedachte rade en niet in verhouding met de reden om het te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kindermisbruik
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als mensen willens en wetens ondanks steun en goede raad hun eigen problemen blijven weigeren op te lossen en altijd maar weer de weg van de minste weerstand (en de ellendigste gevolgen) blijven kiezen ; oftwel blijven weigeren volwassen te worden en als een vier- vijfjarige korte-termijn-keuzes blijven maken.
Drugsgebruik en alcoholgebruik kunnen daar zeker onder vallen, maar ook geldproblemen, relatieproblemen enz.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het gaat niet gewoon om het ´in de problemen zitten´, die mensen ken ik zat, het gaat om het chronisch weigeren er ook iets aan te doen of het erger blijven maken. Schulden hebben en een WII kopen bijvoorbeeld. Je kinderen in de steek laten voor de zoveelste lul van een vent. Je gas en licht af laten sluiten omdat je zonodig een nieuw mobieltje en een breedbeeldtelevisie moet. Hulp en steun blijven eisen (! echt waar !)maar totaal niet bereid er ook maar het kleinste beetje energie in te stoppen. Een ander moet het allemaal maar oplossen.
Iemand die vecht voor wat hij wil of kan en daar echt moeite voor doet, zelfs als het niet helemaal lukt, dáár heb ik wel degelijk respect voor.
...wat een verhaal.....

Als iemand recht in m'n gezicht bewust aan het liegen is is het wat mij betreft over.

Toegevoegd op 02-06-2009 12:28:01
Ik had een vriend die bijna dagelijks bij mij over de vloer kwam. We hebben samen zijn huis opgeknapt, we waren best close. Ik betrapte hem steeds vaker op kleine nietszeggende leugentjes. Het waren betekenisloze onwaarheden. Iedereen wist wel dat wat hij zei je met een korrel moest nemen.... Toen verloor ik al mijn respect voor hem. Later hoorde ik dat hij tegen vrienden had gezegd had dat ik problemen had met drankgebruik en toen was het gedaan. Gelukkig wisten mijn vrienden wel beter en had hij zijn naam als leugenaar maar weer versterkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als in iemand me recht in de ogen kijkt en keihard liegt over een feit dat voor mij van belang is. Een keiharde leugen over het feit dat een naaste was overleden, terwijl het allemaal gewoon lulkoek was, en daarom een afspraak niet na kon komen.

Pas geleden op die manier een kennis kwijtgeraakt. Het is definitief over tussen ons.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb geen respect voor mensen, die "omhoog likken" en
"naar beneden schoppen". Daar knap ik volledig op af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als blijkt dat iemand een praatjesmaker is.
Als je doorkrijgt dat iemand liegt om zichzelf in een beter
daglicht te stellen.
Als iemand sowieso liegt (leugentje om bestwil moet kunnen).
Als iemand niet doet wat hij/zij zegt/belooft.
Als iemand agressief is/reageert.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
kortzichtigheid. zoals respect enkel en alleen baseren op consumptiegedrag zonder achtergronden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat zou kunnen. De vraag zou dan luiden: wat moet er bij jou gebeuren wil je het respect voor iemand kwijtraken en hoe ga je daarmee om?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+1
Kinder- en dierenmishandeling, discriminatie, misbruik in de breedste zin van het woord, liegen en bedriegen.

Wanneer iemand mijn vertrouwen beschaamt, blijft er ook niets aan respect over.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn respect verdwijnt zorda iemand dingen zonder goede reden doet. Als iemand zomaar op mensen begint te schelden bijvoorbeeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op het moment dat je het respect verliest, dan wil je die niet meer zijn... En dat is re-spect-loos... re-spect = weer-zien
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Afgezien van voor de hand liggende ernstige misdrijven:

- leugens en bedrog
- hypocrisie
- het beschamen van vertrouwen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zolang er sprake is van wederzijds respect dan zal ik het respect in de bewuste collega niet verliezen. Maar wanneer deze iets doet dat mij niet zint, of mij doelbewust belachelijk probeerd te maken dan heb je aan mij een hele verkeerde...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nou, dat kunnen bij veel dingen zijn...
- mensen die liegen
- mensen die stelen voor de kick
- mensen die andere mensen leed aandoen (zinloos)
- moordenaars en kindermisbruikers
en vrienden die keer op keer niet nakomen wat ze beloven... Daar ben ik zoooo klaar mee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, dan ook. Mensen mogen niet stelen, onder welke omstandigheden dan ook....!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding