Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (8)

Ja, dat is het. Het is een Griekse meisjesnaam met als betekenis 'aarde'. In 2007 is de naam ook aan een jongen gegeven, dus het is ook een jongensnaam.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aparte meisjesnaam. Je hoort het nog weinig.
Op de basisschool zit een meisje met deze naam. Helaas maken kinderen er vaak iets anders van. Papagaia. Sneu, maar ja, dat heb je met veel namen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ons, In Italie, komt de naam in ieder geval vrij veel voor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, naar mijn mening wel, maar dat is natuurlijk echt persoonlijke smaak. Het kan ook voor een jongen. Net zoals Kim.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja! Ik ken een kleine mooie dame en ze heet Gaia
(Lees meer...)
Steenuiltje
14 jaar geleden
De Joodse betekenis van de naam Gaia/gaya is leven, geen mooiere betekenis dan dat, en ja het is een meisjesnaam!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een liedje (zie bron) en een Dierenpark in in Kerkrade en het is een meisjesnaam, maar mijn voorkeur zou er niet naar uitgaan, ik zou mijn kind ook geen Artis noemen, maar gelukkig zijn we niet allemaal gelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ouranos en Gaia zijn de "oudergoden" van de griekse mythologie. Ouranos is de vader en lucht. Gaia is de moeder en aarde. Gaia staat daarmee bijna per definitie symbool voor vrouwelijkheid, vruchtbaarheid en is dus een meisjes naam. Ook de uitgang op -a duidt daar op. Ik zou mijn zoon geen Gaia durven noemen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Kleine aanvulling: Ouranos is niet alleen de echtgenoot maar ook de zoon van Gaia. (rare jongens die Grieken)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image