Is er een cursus of iets in de richting van dingen van je afzetten?
mijn vriend is brandweerman en maakt af en toe vreselijke dingen mee. hij wil dat ik hem dan kan steunen enzo, denk aan met mij er over praten, en dat ik kan luisteren. maar omdat ik een type ben die heel erg met dingen ga zitten, en me dan onwijs slecht ga voelen en soms erdoor depressief raak, wil ik een cursus gaan volgen om dingen van mij af te zetten.
dit is vaak erg vervelend in mijn leven, omdat ik van iedereen juist dé persoon ben waar ze naar toe moeten gaan als ze een probleem hebben, maar mensen vergeten vaak dat ik een soort spons ben die de problemen opzuig en niet meer los laat. dit moet veranderen anders ga ik er aan onderdoor. kan dit?
is hier een cursus voor, of hebben jullie tips, want ik voel gewoon dat ik alle grip van mijn leven aan het verliezen ben en dit terwijl ik niet eens zo heel oud ben. (20 jaar). en nee een andere vriend wil ik niet.
ik hoop echt dat iemand me kan helpen, want ik ben eigenlijk ook niet echt de persoon om naar de dokter te stappen, maar als hier niets uitkomt zal dit toch moeten, als ik niet wil doordraaien....
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.