Mijn schoonvader (58 jr) is denk ik hoogstwaarschijnlijk alcholist. Heeft iemand tips hoe hiermee om te gaan?
Hallo een ieder dit dit leest,
Mijn schoonvader (58 jr) is denk ik hoogstwaarschijnlijk alcholist. Mijn partner en zijn zusje zit er ook erg over in, maar weten niets te doen, 5 jaar geleden is zijn vrouw overleden na haar hele leven ziek te zijn geweest, dit heeft veel inpact gehad op het gezin.
Mijn schoonvader drinkt al 40 jaar, maar is de laatste tijd extreem geworden. Hij drinkt alleen 's avonds. Gem. 8 flesjes bier op een avond, 's winters wordt daar ook nog Jagermeister bij gedronken. Hij drinkt regelmatig alleen op zijn kantoor, hij past zich niet aan wanneer er bijv. bezoek zal komen, hij drinkt standaard ierdere avond, weekend lijkt hij nog meer te drinken.
Een jaar geleden kreeg hij last van zijn hart en heeft ong 3 maanden rustig aan gedaan wat betreft het drinken, dronk toen alleen nog maar in het weekend. Nu heeft hij zijn oude gewoontes weer opgepakt of drinkt nog meer dan voorheen.
De laatste 2 maanden is hij erg ongecontroleerd en 3 aanrijdingen op korte termijn (dit gebeurde overdag), ook rijdt hij regelmatig weer nadat hij gedronken heeft. Ook lijkt zijn oogwit geler dan bij gewone mensen. Hij heeft overgewicht, eet gezond, zelden vette hap.
Mijn schoonvader lijkt te balen van zijn gedrag, maar kan het niet veranderen, als je hem erop aanspreekt, praat hij erover heen, maakt een grapje of sterker nog bied je vervolgens een drankje aan (alcoholisch.)
Heeft iemand tips, suggesties, of opmerkingen hierover?
Bedankt voor het meedenken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.