Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben door een kat gebeten. Nu os mijn vinger ontstoken. Ondanks de antibiotica. Wat nu?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Naar de huisartsenpost of ehbo morgen! Kattenbeten kunnen heel vervelend ontsteken en tot verlies van vingers leiden. Dit gebeurt vaker dan men denkt. Heb je ook je tetanus laten updaten?
Let er op of je een blauwe streep aan de binnenzijde van je arm zichtbaar wordt. Dan heb je mogelijk zelfs bloedvergiftiging.
En in de tussentijd weken in een sodabadje is inderdaad een goed plan.
Na een kattenbeet kan je door weken het beste drie dagen lang de wond openhouden, zodat de bacterien eruit kunnen. Dat doe ik altijd en bij mij zijn beten nog nooit gaan ontstoken. Vanwege mijn werk is dat in de loop der jaren toch wel meer dan eens voorgekomen. Protocol bij ons: ontsmetten met alcohol, en de wondjes openhouden door weken of door nat verband erom te houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ga er maandag even mee naar de dokter. Ga er nu mee in een sodabadje zitten. Dus een schepje soda in heet water en daar met je vinger in. Helpt vast heel goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo spoedig mogelijk een arts raadplegen! Niet wachten! Kattenbeten zijn héél vies. Niet om je bang te maken, maar ik ken iemand die dit verwaarloosde en haar vinger moest eraf (!) Dat gun je niemand.
Steenuiltje
14 jaar geleden
Nadat ik flink in mijn vinger gebeten was door een van mijn katten kreeg ik een tetanusinjectie. Vraag even aan je huisarts.

Toegevoegd na 58 seconden:
Als ze nu weer bijten, bijt ik terug !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem een kattenbeet serieus. Ik ben woensdag avond gebeten. 4 Gaatjes in mijn duim. Bloeden, dus pleister geplakt. In de nacht een kloppende en pijnlijke duim. Donderdag naar huisarts en doorgestuurd naar ziekenhuis. Duim was dik en rood. In de middag geopereerd. Nu nog antibiotica en duim spoelen. Nog steeds gevoelig. Ik was er gelukkig op tijd bij.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing