Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is 180 cm een gemiddelde lichaamslengte voor de man? Of wordt deze lengte eerder als klein beschouwd?

Is 180 cm een mooie lengte voor een man? Of is dit eerder aan de kleinere kant?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Is toch prima, die 1.80? Niet klein, zeker niet. Ook niet een van de grootsten. Maar zeker geen storende lengte. Als hij niet langer is dan is dat nou eenmaal zo. Kan niks meer aan veranderd worden.

Zo tussen 180 en 195 zijn de meeste mannen. Maar omdat dat een gemiddelde is heb je dus uitschieters, letterlijk, naar boven. Maar ook naar beneden.

Ben jezelf langer dan 18o en loop je naast elkaar, gooi dan je naaldhakken weg en ga op plattere schoenen lopen. Of hij op de stoep en jij op straat :).

Maar vooral, als er een goeie, aardige, betrouwbare, leuke vent naast je loopt, jóuw vent, dan loop je daar graag bij!

Bij the Voice zit ook een kleine man, VanV. Klein, maar tóp. Een bijzondere, vriendelijke man. Uitstraling tot en met. Wat een leuke kop! Wat een verbale vaardigheden. En wat ziet hij er altijd leuk uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

178 is volgens mij de gemiddelde lengte. maar klein is het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De gemiddelde lichaamslengte voor een Nederlandse man is hedendaags 1.85. Wij zijn dan ook het land dat gemiddeld de langste mensen ter wereld heeft.

Wereldwijd gezien ben je met 1.80 aan de grote kant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij geven wij het gemiddelde weer. Mijn twee schoonzonen zijn resp. 200 cm en 170 cm. Mijn man is 185 cm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De gemiddelde lichaamslengte van de man schijnt 1m81 te zijn. Mijn man is echter ook 1m80 en in onze vrienden/kennissenkring is hij een van de "kleinsten".

zie bij bron een leuke site van het CBS over lichaamslengte van mannen en vrouwen ook naar opleidingsniveau gemeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ligt toch echt aan wat je zelf vind, ik ben nog een stukje kleiner en ik heb er geen problemen mee en ik wordt ook niet als klein beschouwd
Maar ik zie niet waarom je ontevreden zou zijn met 180cm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
180 was in 1999 de gemidelde lengte van de nederlandse man! Wij horen hierdoor bij de langste van de wereld! De gem 21 jarige was in '97 185

In de benelux is de gemiddelde lengte de laatste 100jaar met 10cm per jaar dus 1cm per 10 jaar wat zou betekenen dat de gemiddelde nederlandse man nu 181cm is!

Daarnaast vraag je of het klein is! Dat ligt eraan bij een groep 50+ is het normaal bij een groiep 18-jarige misschien erg lort!

Succes en denk eraan "Meten is weten"

Hier nog een link; http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lichaamslengte?wasRedirected=true
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De gemiddelde lengte voor een man is 175 cm. In Nederland zijn we echter wat groter. Maar 180 cm is niet heel klein o.i.d.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad is 180cm gemiddelde lengte voor een man en ook een mooie lengte
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent zoals je bent, daar kan je toch niks meer aan veranderen, dus don't worry :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing