Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie heeft er tips om uitgerust wakker te worden?

Ik heb ritme ik ga rond elf uur slapen en mijn wekker gaat standaard om 7 uur. Ik eet gezond en ben continue in beweging. (niet sporten wel actief)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
883
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb hetzelfe probleem ga tege elf uur a twaalf uur slape en sta op om 7 en ben percies ni uitgerust smorgens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe oud ben je?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De omstandigheden in je vraag lijken prima om uitgerust wakker te worden. Als je matras ook goed bevalt dan zou je eens kunnen overwegen of je niet aan te hoge eisen moet voldoen van jezelf; een mens kan door een opgelegd stramien steeds meer van zichzelf gaan eisen en dat zelfs vanzelfsprekend gaan vinden.
Een hogere belasting dan je aankan is echter nooit vanzelfsprekend, integendeel: het is moordend!

Zet dingen opnieuw op een rijtje want je hebt maar een leven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

een goed ontbijtje kan je dag fit maken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je leefstijl en je ritme klinken alsof ze goed zijn. Da's alvast een prima start!

Ken je je *natuurlijke* ritme? Voor echte ochtendmensen is het erg laat om "pas" om elf uur naar bed te gaan, en om "pas" om 7 uur te mogen opstaan. Echte avondmensen daarentegen zijn om elf uur nog helemaal wakker en fit; die zouden liever tot 2 uur wakker blijven. Om 7 uur opstaan is voor hen een hel.

Misschien ben jij van nature een avondmens. Als dat zo is, zou je kunnen proberen of je twee uur later naar bed kunt gaan, en ook twee uur later op kunt staan. Avondmensen voelen zich dan wél fit. Maar dit ritme moet natuurlijk wel acceptabel zijn voor school, werk of andere plichten.

Als dit het niet is, kun je kijken of je wel lekker in je vel zit. "Moet" je niet teveel van jezelf, of denk je dat je veel moet van je omgeving? Doe je wel de dingen die je *wilt* doen? Is je woon- en relationele situatie naar wens?

Als er op dergelijke punten iets niet in orde is, leidt dat op den duur tot gevoelens van vermoeidheid, ook als je in je natuurlijke ritme slaapt en voldoende slaapuren krijgt.
(Lees meer...)
Cryofiel
13 jaar geleden
Het is al hier en daar gezegd, toch denk ik dat regelmaat erg belangrijk is. Dat vereist wel zelfdiscipline.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding