Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe veilig is het om HCG te gebruiken om af te vallen?

Zojuist stuitte ik op iets vreemds; een website waar HCG (Humaan Chorion Gonadotrofine) wordt aangeboden als afslankmiddel.
De gebruiker zou zichzelf moeten injecteren met dit hormoon.

Wat kan dit voor effecten teweegbrengen?

Kan iemand daadwerkelijk gewicht verliezen door gebruik van HCG?

Let op: Ik vraag hier niet om afslanktips, en ik ben dan ook niet van plan dit aan te schaffen. Het is enkel merkwaardig genoeg om mijn interesse te wekken, en roept vragen bij me op.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kimath
14 jaar geleden
Lijkt mij net zo'n product als al die andere middelen. Dure troep, helpt vaak niks. Injecteren met een hormoon lijkt mij nogal gevaarlijk, je weet niet precies wat dit doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, ik was dan ook erg verbaasd dit te lezen...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Het werkt niet, want je moet er een streng dieet naast volgen. Dáár val je van af, zolang je dat volgt. Stop je, dan kom je net zo snel weer aan, met waarschijnlijk nog wat bonus ook.
Maar mensen geloven graag in wondermiddelen om af te vallen, denk terug aan het sherrydieet, het brooddieet... Maak een vaag middeltje en zeg dat het werkt, en mensen kopen het geheid omdat ze willen blijven geloven dat je kunt afvallen zonder anders te eten en anders te bewegen.

Overigens wordt er allang van alles gedaan met de urine die via Moeders voor Moeders wordt ingezameld (want daar komt het vandaan), zo wordt het ook gebruikt voor kunstmest. Dat voldoet dan misschien nog wel aan de beschrijving 'onvruchtbaarheid behandelen', maar het is denk ik toch iets anders dan die zwangere vrouwen vermoeden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Afvallen moet op de natuurlijke wijze. Alle middelen/pillen zijn gevaarlijk om te gebruiken. Maar om jezelf met hormonen te injecteren vind ik wel héél erg ver gaan. Je moet nooit en te nimmer met hormonen spelen, mits de huisarts je dat voorschrijft.
Conclusie: Gevaarlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bedoelt waarschijnlijk 'tenzij' in plaats van 'mits', verder akkoord. Plusje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ah ja, sorry daarvoor, dank u voor het corrigeren
Ik heb een paar kuren met groot succes gedaan. Iedere keer 20 KG afgevallen. Genoten van de herwonnen slankheid, maar een halfjaar later was ik weer op mijn oude gewicht. Het is ongevaarlijk, alhoewel ik de eerste kuur deed on begeleiding van een arts, die ook Koningin Juliana behandelde. De tweede en derde kuur deed ik zonder begeleiding. De HCG methode heeft met alle vermageringskuren gemeen dat het niet helpt. Maar als je een tijdje mager wilt zijn, dan is het een uitstekende methode. Het veelvuldig aangevoerde bezwaar is, dat het wordt geoogst uit de urine van zwangere vrouwen nadat het er voldoende geneesmiddel voor zwangere vrouwen is uitgehaald. Formalisten vinden dat je daar de opgehaalde urine niet voor mag gebruiken. Maar dat is een een stijl argument van stijle mensen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een absoluut NIET bewezen product om af te vallen. Zoals je hierboven in een reactie kunt lezen kom je vanzelf weer aan.
Het HCG wat hier gebruikt wordt is door vele zwangere vrouwen gespaard dmv het afgeven van hun urine (moeders voor moeders) waaruit het HCG wordt gewonnen. Dit middel is nodig voor vrouwen die hormoonbehandelingen nodig hebben om zwanger te kunnen worden.
Het is dan ook schandálig dat dit zorgvuldig gewonnen product uiteindelijk wordt aangewend voor mensen die willen afvallen. Daarvoor hebben deze zwangere vrouwen hun urine niet dagelijks gespaard!
(Lees meer...)
Steenuiltje
14 jaar geleden
Aanvankelijk had ik me op verouderde wetenschappelijke informatie gebaseerd. Mijn kennissen vielen jaren geleden spectaculair snel af en voelden zich daar verder prima bij. Toen was er nog weinig bekend over de HCG-kuur en de onderzoeken leken HCG positief te beoordelen qua werkzaamheid. Latere onderzoeken blijken die werkzaamheid NIET te hebben gevonden.

HCG en Bi0-HCG zijn kwakzalversmiddelen die de gezondheid niet bevorderen.

Ik sluit me bij nader inzien dan ook aan bij de critici die een 500 kcal dieet dringend afraden als zijnde schadelijk voor de gezondheid. Mijn oorspronkelijke antwoord heb ik omwille van de duidelijkheid verwijderd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image