Hoe om te gaan met deze nare situatie? Kijk bij extra uitleg!!
Mischien niet de juiste site, om op zoek te gaan naar een antwoord.. Het gaat om de volgende situatie.
Ik leef in een gezin, bestaande uit 6 personen. Op zaterdag vertelde mijn kleine zusje (toen 10) haar verhaal, ze is sexueel misbruikt door men oudere broer (toen 16), waarbij hij ook is klaar gekomen.
Mijn kleine zuster is op mijn aanrade bij mijn oudere zus wezen logeren, die al een hele tijd niet meer thuiswoont.
Ze heeft verhaal gedaan bij mijn oudere zuster. Mijn oudere zuster, vertelde dat zij ook in het verleden misbruikt is geweest door mijn broer.
In de ervaring van mijn oudere zus, waren ze beide op 'ontdekking', en zij kan het accepteren.
Mijn jongere zus kan de hele situatie empatische niet beseffen, en is gruwelijk boos en wil geen contact meer.
Ouders weten inmiddels de hele situatie.., en willen mijn broer een deze dagen confronteren met de situatie.
p.s. de hele situatie is ongeveer 7 jaar geleden gebeurd.
Momenteel is mijn broer al meerdere jaren het huis uit en is als leerkracht werkzaam op een basisschool.
Toegevoegd na 11 minuten:
Een goed antwoord op deze vraag kan niet, maar wil toch een soort van antwoord hebben? Mischien is er iemand die een soortgelijke situatie heeft meegemaakt en al in een verder stadium is.
Het doet mij persoonlijk heel veel pijn, ben bang dat men broer nooit meer zal veranderen en vroeg of laat tegen de lamp zal aanlopen en hiervoor vast te komen zitten..
Ik vraag me af of ik hier ooit mee om kan gaan.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.