heb ik nu iets verkeerd gedaan?
Voor alle duidelijkheid : ik hoef geen "gelijk" te halen of zoiets, wil wel weten of ik iets heb gedaan dat mogelijk kwetsend kan zijn.
Omdat we veel ruzie maakten, spraken mijn vriend en ik in de zomer af om het boek "mannen komen van mars, vrouwen van venus" te lezen. We zijn de boek voor hem samen gaan halen in de bib waar hij woont, ik heb hem eerst ook in de bib gehaald maar nadien gekocht.
De afspraak was dat we hem zouden lezen, opschrijven wat ons raakte, en er nadien over zouden praten.
Nu zijn we 2 maanden verder, ieder heeft een exemplaar van het boek. Bij mij is alles al gebeurd : lezen en opschrijven. Bij hem nog niet, wegens "andere bezigheden"; dat terwijl hij halftijds werkt en ik voltijds....
Maar goed.
Net aan de telefoon vertelde hij alles wat hij vandaag deed (papieren zoeken, zn Westminster op gang brengen...) Ik vroeg of hij ook tijd had gehad deze week om in het boek te kijken. Hij werd heel ijzig... "gaat het voor jou niet snel genoeg misschien? jij schijnt meer tijd te hebben dan ik" etc...
Ik antwoordde dat hij van mij niet verplicht was het boek te lezen maar dat ik het dan wel graag wilde weten, dat ik zeker niet meer tijd heb dan hij maar - net als hijzelf - tijd maak voor dingen die ik belangrijk vind etc... Waarop hij nog veel ijziger werd en zei "weet je, ik lees het boek morgen helemaal uit, dan ben ik van je gezeur af" (terwijl hij notabene zelf met het voorstel kwam om met het boek te werken...)
Was ik onredelijk?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.