hoe werkt the law of attraction bij deze soort mensen?
"the law of attraction" zegt dat je dat aantrekt wat je vibreert. In films zoals The Secret wordt deze wet uitvoerig uit de doeken gedaan: je kan alle scheppen waarvan je droomt als je dit op de juiste manier doet.
Met andere woorden : als je bv. meer rijkdom wil in je leven, "voel" dan de overvloed die je al hebt (bv. je gezondheid, de kastanjes in het bos, de liefde van je vrienden/kinderen/partner etc...) en er komt meer overvloed naar je toe. Ik geloof oprecht in die wet van aantrekking, heb er ook al resultaten mee gehaald.
Maar één ding begrijp ik niet zo goed. Ik ken mensen met een aanzienlijke spaarrekening, die zeuren over de belastingen, hun rekeningen tegen hun zin betalen, elke euro driedubbel omdraaien (terwijl dat niet nodig is), enkel tweedehandklederen kopen ... zij praten over geld alsof dat voor hen een schaars goed is. Zij voelen zich dus niet "rijk"...zij voelen op de één of andere manier een tekort. Toch blijven deze zelfde mensen geld aantrekken van alle hoeken en kanten, alles wordt goud in hun vingers. Ik heb dat niet één keer ervaren maar al heel veel keren...
Ik vraag me af hoe dat komt. Is er een innerlijke onbewuste overtuiging dan die zegt dat ze toch rijk zijn, een overtuiging die sterker is dan hun woorden? En als het dat is : hoe komt het dat die onbewuste overtuiging niet verandert als ze er altijd over zeuren dat ze een tekort hebben en hun geld oppotten uit angst?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.