is er een homeopathisch middel dat helpt om gevoelens los te maken?
in mijn familie zijn er heel wat mensen die als ze verdrietig zijn, niet kunnen huilen. ze willen wel, maar het lukt niet. mijn vader heeft geen traan gelaten op de begrafenis van mijn moeder, alhoewel hij ongelofelijk verdrietig was. maar ook mijn moeder kon moeilijk huilen...
nu is het na 12 jaar "plots" uit met mijn broer (een ogenschijnlijke macho met een peperkoeken hart) en zijn vriendin. Zij werd verliefd op een collega van haar die haar op "materieel vlak meer kan bieden", zoals ze zelf beschrijft.
hij zit de hele tijd met een krop in zijn keel en buikpijn en zegt "ik zou zo graag es goed kunnen janken, maar ik kan het niet".
Als ik met hem praat, hoor ik tegelijk dat hij ook wat bang is dat - als hij de pijn kan toelaten - dan alle pijn uit het verleden van vroegere relatiebreuken e.d. naar boven zou komen en hij controle verliest. Hij is nl. meester in onderdrukken van gevoelens, zijn nachtrust wordt zelfs bij de grootste problemen niet verstoord.
Toch wat tegenstrijdig dus...
Enfin, op internet gezocht : Ignatia zou helpen, maar dan bij vrouwen, vrouwen die oude en nieuwe pijn naar boven willen brengen om hem dan te kunnen verwerken.
Ik vroeg me af of er een homeopathisch middel bestaat dat bij mannen een gelijkaardig effect heeft (mijn broer is immers niet meteen het Ignatia-type).
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.