verliefd, en nu...
Situatie: ben 19 jaar gehuwd en zeer gelukkig. Mijn partner is gewoonweg mijn soulmate! We hebben een huwelijk waar we elkaar heel veel gunnen en geen jaloezie kennen. We doen alles samen en houden niks voor elkaar verborgen.
Een goede vriendin van mijn vrouw heeft een moeilijke periode achter de rug: scheiding en dan deze zomer overvallen in haar eigen woonst. Ze durfde niet meer alleen wonen en heeft tijd bij ons gewoond (en dus ook vrij veel tijd met mij alleen doorgebracht, we hebben veel plezier gemaakt) . Zij weet niks van onze vrije opvattingen, maar het klikt dus zeer goed ook met mij. Onlangs deed ik een klusje voor haar in haar huis en ze zei "ik kan je wel zoenen", waarop ik (gekscherend) zei "wat houd je tegen". Ze gaf mee een zoen en toen keek ze mij aan met stralende ogen en gaf ze mij een tongzoen. Ik voel gewoon dat ze vreselijk verliefd is, maar dat ze niet weet wat aangevangen. Ik heb mijn vrouw trouwens direct het verhaal van die zoen verteld en ze had er helemaal geen probleem mee, nogmaals we hebben vrije opvattingen en geen geheimen. Alleen.... delen we die nooit met vrienden/bekenden.
We weten echter geen van beiden nu hoe we de situatie kunnen 'normaliseren' met die vriendin. Misschien denkt ze dat ik ook verliefd ben en hoewel ik op zich sterk ben aangetrokken tot haar, is dit heel ondergeschikt aan mijn huwelijk (laat ons zeggen moest ik single zijn dan zou ik een relatie er mee zien zitten). Vertellen we haar 'ons geheim', een smoesje,...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.