Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe ver kunnen de zorgpremies nog stijgen?

Ieder jaar komt er weer zo'n 10% bij de zorgpremie.Is dat nog betaalbaar of kunnen we er wat aan doen.
Steeds meer mensen kunnen de premie niet meer betalen waardoor de betalende rest van de bevolking steeds verder zijn premie om hoog ziet gaan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik denk dat er geen maximum aan zit. Zolang de zorgkosten stijgen, stijgen de premies mee.
Bepaalde politieke partijen stellen daarom dat er minder vergoed moet worden (hoewel de premiestijging daardoor niet minder zal worden).
Voor veel mensen is een aanvullende verzekering of een tandartsverzekering al niet meer betaalbaar, en over een tijdje krijg je dan weer het effect van vroeger, dat je aan iemands gebit kunt zien of z/hij geld heeft.
En steeds meer dingen die velen als 'gewoon' zien in de basisverzekering worden daaruit gehaald en overgeheveld naar de aanvullende verzekering.

Het enige dat je eraan kunt doen is goed opletten op wie je stemt bij de volgende verkiezingen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mijn volgend jaar veel meer dan 10%
ronron1212
14 jaar geleden
In verhouding zal gezondheidszorg steeds duurder worden. Dat komt enerzijds door de hoge mate van menselijke betrokkenheid - lang niet alles valt te automatiseren - maar vooral ook omdat het nauwelijks lukt om gezondheidszorg door lage-lonen-landen te laten uitvoeren.

Het loslaten van het solidariteitsprincipe is een tweede factor. We draaien steeds meer op voor de daadwerkelijke kosten van de zorg die we nodig hebben. Dat lijkt eerlijk maar dat vind ik nog niet eens eerlijk als we allemaal hetzelfde inkomen zouden genieten. Daar valt natuurlijk wel meer over te zeggen maar vragen met een dergelijke strekking beginnen voor mij wel aan de inkomenskant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing