Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Roken vernauwd je bloedvaten en ook in je spijsvertering/darmen/maag zitten bloedvaten.
Dus minder makkelijke bloedtoevoer en afvoer, dus minder zuurstof welke met het bloed meekomt. Minder afvalstoffen die het bloed afvoert.

Roken heeft letterlijk invloed op alle functionaliteiten van je lichaam.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Roken heeft invloed op het slijmvlies. Hierdoor kun je last van brandend maagzuur krijgen, en evt. ontstekingen van de maagwand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Roken heeft een negatieve invloed op het slijmvlies in uw hele spijsverteringskanaal.
Roken kan daarnaast de werking van het sluitspiertje tussen uw slokdarm en maag beïnvloeden. Nicotine verslapt namelijk het sluitspiertje. Hierdoor kunt u last krijgen van oprispingen en brandend maagzuur (reflux).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben gestopt met roken, niet meer gaan eten, zelfs minder (snack niet meer), ik eet altijd al suikervrij, dus snoepte nooit en nu ook niet, en ben 6 kilo aan gekomen, dat zegt voor mij genoeg!
(ik rookte wel erg veel)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kilo of twee, drie is de gemiddelde gewichtstoename bij stoppen met roken en een gelijkblijvend voedingspatroon. Als je niet blij bent met die 6 kg (je zou te mager geweest kunnen zijn) dan heb je gewoon pech. Wel goed van je dat je niet meer bent gaan eten!
Levensmiddelen die de maagwerking vertragen en zure oprispingen veroorzaken zoals vetrijke producten, chocolade, alcohol, koffie en thee. Ook het roken vertraagt de maaglediging en moet vermeden worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een dokter zei:
„als ik moest kiezen welke opzichzelfstaande factor de maag het meest schaadt, dan zou ik de sigaret kiezen. Die is heel slecht voor het maagslijmvlies.

” Hij voegde er ook aan toe: „Met het speeksel krijgt de roker stukjes sigaret binnen, waardoor de zuurafscheiding wordt verhoogd en de verdediging van de maag wordt verminderd.”

Roken is schadelijk voor het hart en de bloedsomloop en vernauwt de bloedvaten. In een naslagwerk wordt ook gezegd dat het bij 95 procent van de amputaties bij diabetes om rokers gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image