Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

gestart met de pil (microgynon 30) 5 dagen geslikt en toen mijn menstruatie bijna over was sex gehad, kan ik zwanger zijn? please help?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (6)

alles kan natuulijk vooral als je onbeschermd sex hebt gehad. Maar kan ook zijn dat de pil zijn werking heeft gedaan het is jammer dat je net ongesteld bent geweest want nu moet je op de volgende wachten. Als ik jou was zou ik de pil door blijven slikken en ongeveer over een week testen dan weet je het zeker

Toegevoegd na 1 minuut:
als de uitslag positief is dan moet je stoppen met slikken en naar de huisarts gaan. Als je het niet vertrouwd zou je eerder kunnen gaan of hun even informeren hun weten het beter denk ik
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan de pil heeft wel even nodig om effect te hebben. Zou even bij een apotheker navragen wat te doen en gebruik even voorlopig een condoom
14 jaar geleden
Je kunt het beste op de eerste dag van je menstruatie met slikken beginnen: de pil is dan direct betrouwbaar. Begin je later tijdens je menstruatie, dan is de pil de eerste 7 dagen niet betrouwbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem aan dat je bent begonnen met slikken toen je menstruatie is begonnen. Zo ja, dan ben je vanaf dag 1 dat je slikt beschermt voor zwangerschap.

Dus de kans dat je nu zwanger bent is wel heel klein!

Als het goed is zit er ook een bijsluiter bij, waarop dit vermeld staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat zou kunnen.
Sperma blijft ook nog een tijdje rondzwemmen (in sommige gevallen wel 5 dagen) Dus als je op het moment van de sex nog niet klaar was om bevrucht te worden, heb je kans dat je dat even later wel bent.
Voor de zekerheid even een test gaan doen. Lees goed de bijsluiter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt mij eigenlijk niet. De eisprong is ca 2 weken voor de volgende menstruatie en zo lang blijft sperma niet in leven.
Mogelijk heeft de pil z'n werk nog niet gedaan, maar in het geval er geen eitje aanwezig is, is er ook geen kans op zwangerschap.
Iemand die de pil niet slikt is op dat moment ook niet vruchtbaar.
Als je het nog zekerder wilt weten, is een arts een beter aangewezen plaats dan dit forum.
Op dit forum kun je deskundige antwoorden krijgen, maar kun je ook antwoorden krijgen van mensen die er het fijne niet van weten.
Bel de arts even. Een telefoontje kost je de kop niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing