Is het vreemd om te masturberen?
De catechismus van de Rooms-Katholieke Kerk stelt 'dat masturbatie een intrinsiek en ernstig ongeordende handeling' is, omdat volgens de Kerk 'het opzettelijk gebruik van de geslachtelijke vermogens - buiten de gewone huwelijksrelaties om - in strijd is met de finaliteit ervan'. Bij zelfbevrediging wordt genot nagestreefd buiten 'de seksuele relatie, die door de morele orde vereist wordt; dit wil zeggen buiten een relatie die de volle betekenis van de wederzijdse gave en van de menselijke voortplanting realiseert in de context van een ware liefde'.
Het vermindert de kans op prostaatkanker. https://www.gezondheid.be/artikel/man/masturberen-vermindert-risico-op-prostaatkanker-1716#:~:text=nieuws%20Vaak%20masturberen%2C%20vooral%20tussen,de%20Australische%20Cancer%20Council%20Victoria.
@Edraket: Gesteld dat de helft van de wereldbvolking man is, wat geldt er voor die andere helft? Trouwens die regel gaat lang niet voor iedereen op.......(weet ik uit ervaring).
Ik denk niet dat vreemd de juiste vewoording is. Volgens de doctrine van de Room Katholieke kerk zou het ongewenst zijn (zondig zelfs). Maar niet vreemd.
Een paraplu is een door mensen gemaakt iets met een bepaalde bedoeling. Maar in dit specifieke geval, heel veel mensen gebruiken een paraplu als aanwijsstok (let maar eens op voornamelijk mannen als ze wandelen met paraplu en iets aanwijzen. Dat gaat zelden met de hand, maar met de paraplu). Masturbatie is in de natuur niet vreemd. Ook andere zaken, zoals homofilie, orale seks, meerdere partners etc (ook seks met andere soorten, wij noemen dat bestialiteit) s binnen meerdere soorten zoogdieren heel normaal en dus niet vreemd. Maar allen worden door de RK kerk afgekeurd. Ik kan het niet eens zijn met je conclusie en uitleg van het woord vreemd.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.