Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Groeit je clitoris echt als je anabolen gebruikt?

Dus een vriendin van mijn studentenhuis is echt into fitness en denkt eraan om anabolen te gebruiken om haar trainingen te boosten. Ik heb gehoord dat anabolen invloed kunnen hebben op verschillende delen van je lichaam, en nu vraag ik me af of het klopt dat je clitoris groter kan worden door anabolen!?
Ik heb gehoord dat sommige vrouwen daar veranderingen in merken, maar ik weet niet of dat echt waar is of gewoon een mythe. Heeft iemand hier ervaring mee of weet je of er wetenschappelijk bewijs voor is? Ik wil echt duidelijkheid geven aan mijn vriendin voordat ze een beslissing neemt....

1.3K
Edraket
4 maanden geleden
Er is niks mis met een forse clitoris.
Mijn voorkeur gaat er in elk geval naar uit.
Beter een grote parel dan een speldeknop
TurfGraver
4 maanden geleden
"Anabolen hebben ook bijwerkingen. Zo kan het gebruik van anabolen leiden tot leverfunctiestoornissen, hart- en vaatziekten, acne en psychische veranderingen zoals een toename in agressie en achterdocht. Daarnaast kan het gebruik van anabolen bij mannen onder andere leiden tot verminderde vruchtbaarheid, borstvorming en prostaatvergroting. Vrouwen kunnen te maken krijgen met menstruatiestoornissen en vermannelijkende (androgene) effecten zoals mannelijke lichaamsbeharing. Bij jongeren kan anabolengebruik leiden tot het vroegtijdig stoppen van de groei."
https://www.dopingautoriteit.nl/wat_is_doping/dopingcategorieen/anabole_middelen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, clitoromegalie is een bekende bijwerking van anabole steroiden, ihb testosteron en andere androgenen.
(Lees meer...)
4 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding