Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Krijg ik een soa als ik gepijpt wordt?

Als ik gepijpt kan ik. Dan ook een soa krijgen, dus ik ben niet pijper maar wordt gepijpt

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Dat kan, bijvoorbeeld als de persoon die jouw penis in zijn mond neemt koortslip(herpes) heeft.

https://www.soaaids.nl/nl/soas/meest-voorkomende-soas/herpes-genitalis/de-9-grootste-mythes-over-herpes
Mythe 4: Van een koortslip kun je geen herpes aan je geslachtsdelen krijgen.
Feit: Herpes kan zowel op de lip als op het geslachtsdeel voorkomen. Het virus is ook overdraagbaar door orale seks. Via een koortslip komt het virus dan op het geslachtsdeel terecht. Door beffen of pijpen met een koortslip kan herpes dus worden overgedragen. En andersom.
5 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

SOA is een verzamelnaam voor diverse ziektes van diverse ziekteverwekkers. Deze ziektes zijn niet allemaal even of op dezelfde manier besmettelijk.
Bijvoorbeeld: Hepatitis B wordt wel eens omschreven als SOA maar kan door elke vorm van nabij contact overgedragen worden.
Bronnen zijn onduidelijk/spreken elkaar tegen mbt het risico op chlamydia door pijpen. De ene bron zegt: "Bij alleen orale seks (contact tussen mond en geslachtsdelen: pijpen of beffen) komt besmetting met chlamydia zelden voor." De volgende:""Wordt je gepijpt door iemand met chlamydia in de keel dan bestaat de kans dat je dit overgedragen krijgt op je geslachtsdeel."
5 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing