Sex 17 en 15 jarige toegestaan?
Hi!
Ik heb een vriendin van 15 jaar, ik ben inmiddels 18. En we hebben seks gehad voordat ik 18 was, haar ouders waren het daar niet mee eens en hebben aangifte gedaan. Wat kan ik verwachten?
En we hebben ook seks gehad nadat ik 18 was, maar hebben al onze gesprekken verwijderd en hebben onze verhalen goed met elkaar besproken met als er politie zou komen met wat wij zouden zeggen. Wij zouden zeggen dat er geen seks na mijn verjaardag heeft plaatsgevonden. Wat kunnen we hier van verwachten?
Groetjes!
https://www.zedenadvocaat.nl/wanneer-is-seks-minderjarige-kinderen-strafbaar-ontucht/ ---Uit de wetsgeschiedenis en de vigerende jurisprudentie blijkt dat er zich omstandigheden kunnen voordoen, dat handelingen als hier bedoeld, met personen tussen de twaalf en zestien jaren, niet zonder meer als ontuchtig kunnen worden aangemerkt. Dat kan bijvoorbeeld het geval zijn, indien die handelingen vrijwillig plaatsvinden tussen jeugdigen die slechts in geringe mate in leeftijd verschillen en tussen wie een affectieve relatie bestaat. Door en namens verdachte is een beroep gedaan op de aanwezigheid van deze (uitzonderings) Situatie .---
Het wordt allemaal veel erger en ongeloofwaardiger wanneer je gaat liegen en de leugen onverhoopt wordt doorgeprikt. (En dat laatste gáát gebeuren!!!!)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.